Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 13:44Hahah, Magnus! Nu skrattar jag ju så jag får ont i magen igen efter träningen - det var inte så snällt 😉
Hahah, Magnus! Nu skrattar jag ju så jag får ont i magen igen efter träningen - det var inte så snällt 😉
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 14:11"Näeee, det gäller hela berget."
Jo, godmiddag och tack för kaffet. Allemansrätten gäller alldeles självklart utanför preparerat område. Möjligen gäller den även i själva backen, men den saken är föremål för rättslig prövning just nu. Även om rättsfallet
"Näeee, det gäller hela berget."
Jo, godmiddag och tack för kaffet. Allemansrätten gäller alldeles självklart utanför preparerat område. Möjligen gäller den även i själva backen, men den saken är föremål för rättslig prövning just nu. Även om rättsfallet
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 14:19Borde inte betalningen bestämmas av den som äger marken också, i detta fall kommunen antar jag? Jag menar, det är ju inte direkt så att jag kan gå ut i stadsskogen här i Uppsala, preparera ett skidspår och sen ställe mig vid ingången och kräva betalning!
Borde inte betalningen bestämmas av den som äger marken också, i detta fall kommunen antar jag? Jag menar, det är ju inte direkt så att jag kan gå ut i stadsskogen här i Uppsala, preparera ett skidspår och sen ställe mig vid ingången och kräva betalning!
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 14:36Allemansrätten gäller ju inte inomhus eller på inhägnade områden i stadsmiljö, så den jämförelsen håller väl inte riktigt. För övrigt betalade jag häromdagen 70 spänn i entré för att utnyttja dusch och omklädningsrum i badet vid Medborgarplatsen i Stockho
Allemansrätten gäller ju inte inomhus eller på inhägnade områden i stadsmiljö, så den jämförelsen håller väl inte riktigt. För övrigt betalade jag häromdagen 70 spänn i entré för att utnyttja dusch och omklädningsrum i badet vid Medborgarplatsen i Stockho
Quote from Funbeat user on 9 February 2012, 16:52En rolig grej i sammanhanget är att liftvaffen refererar till "berget" och inte "backen"...
En rolig grej i sammanhanget är att liftvaffen refererar till "berget" och inte "backen"...
Quote from Jonny Persson on 10 February 2012, 17:39Vi lekte i Väsjöberget en timme idag och fick inget annat än uppmuntran och frågor om vad vi tränade för. Vi höll oss till den vänstra kanten av stora backen. Ingen från personalen hade några synpunkter på två svartklädda figurer utan skidor.
Vi lekte i Väsjöberget en timme idag och fick inget annat än uppmuntran och frågor om vad vi tränade för. Vi höll oss till den vänstra kanten av stora backen. Ingen från personalen hade några synpunkter på två svartklädda figurer utan skidor.
Quote from Funbeat user on 10 February 2012, 17:59Varför?
För att jag såg söt och farlig ut (V)
Varför?
För att jag såg söt och farlig ut (V)
Quote from Jonny Persson on 10 February 2012, 18:01Eller så var det jag som såg söt ut och du farlig! 😉
Eller så var det jag som såg söt ut och du farlig! 😉
Quote from Funbeat user on 10 February 2012, 19:44Lekte?
Lekte?
Quote from Jonny Persson on 10 February 2012, 19:49Ja, sprang upp och ner i en timme. 🙂
Ja, sprang upp och ner i en timme. 🙂