Quote from Funbeat user on 30 March 2013, 08:44Jag tänkte bara säga att jag märker ingen större skillnad mellan löpband eller inomhuslöpning på bana för min fotpod. Då är skillnaden större mellan olika par skor och mellan stora hastighetsskillnader. Samtidigt vet man ju att löpbandens kalibrering är d
Jag tänkte bara säga att jag märker ingen större skillnad mellan löpband eller inomhuslöpning på bana för min fotpod. Då är skillnaden större mellan olika par skor och mellan stora hastighetsskillnader. Samtidigt vet man ju att löpbandens kalibrering är d
Quote from Funbeat user on 30 March 2013, 21:10Markus F: Låt oss leka med tanken jag har ett löpsteg där jag sätter ner foten rakt under kroppen (enbart för att förenkla resonemanget). Precis innan jag sätter foten har jag en hastighetskomponent i Y-led (90 grader mot löpbandet) som är skild från noll
Markus F: Låt oss leka med tanken jag har ett löpsteg där jag sätter ner foten rakt under kroppen (enbart för att förenkla resonemanget). Precis innan jag sätter foten har jag en hastighetskomponent i Y-led (90 grader mot löpbandet) som är skild från noll
Quote from Elias Engqvist on 30 March 2013, 21:19Men Conny det är precis samma sak då man springer på marken. Enda(?) skillnaden är att det är kroppen som rör sig i stället för underlaget men resultatet blir det samma. Det är "Kroppen jämfört med bandet" jämfört med "Kroppen jämfört med marken"
Edit:
Men Conny det är precis samma sak då man springer på marken. Enda(?) skillnaden är att det är kroppen som rör sig i stället för underlaget men resultatet blir det samma. Det är "Kroppen jämfört med bandet" jämfört med "Kroppen jämfört med marken"
Edit:
Quote from Funbeat user on 30 March 2013, 21:21Jag tycker du krånglar till det. När du springer ute så har kroppen rörelse. Foten sätts i backen, hastigheten i foten blir momentant noll, kroppen i övrigt rör sig vidare. Foten rör sig bort i förhållande till kroppen, till dess foten lyfts för nytt kliv
Jag tycker du krånglar till det. När du springer ute så har kroppen rörelse. Foten sätts i backen, hastigheten i foten blir momentant noll, kroppen i övrigt rör sig vidare. Foten rör sig bort i förhållande till kroppen, till dess foten lyfts för nytt kliv
Quote from Funbeat user on 31 March 2013, 11:04Gå ut i det vackra vädret, hitta 1 km plan terräng och kalibrera om fotpodden så behöver du inte fundera på vad du skall lita på sedan 😉
Gå ut i det vackra vädret, hitta 1 km plan terräng och kalibrera om fotpodden så behöver du inte fundera på vad du skall lita på sedan 😉