Quote from Guest on 20 November 2012, 13:30Hej alla glada löpare!
Jag har blivit nyfiken på att försöka skola om mig och springa mer som en Pose-löpare. Detta eftersom jag misstänker att jag rör mig för mkt i vertikalled när jag springer vilket ju inte är optimalt för en långdistansare. Dessutom
Hej alla glada löpare!
Jag har blivit nyfiken på att försöka skola om mig och springa mer som en Pose-löpare. Detta eftersom jag misstänker att jag rör mig för mkt i vertikalled när jag springer vilket ju inte är optimalt för en långdistansare. Dessutom
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 13:40Det är alltid bra att ha några olika typer av skor att variera mellan. Har du nu tjocka väldämpade kan du även skaffa ett par tunnare tävlingsskor.
När det gäller löpteknik så kan jag inte kalla mig poselöpare direkt. Det har ju dykt upp en mängd olika p
Det är alltid bra att ha några olika typer av skor att variera mellan. Har du nu tjocka väldämpade kan du även skaffa ett par tunnare tävlingsskor.
När det gäller löpteknik så kan jag inte kalla mig poselöpare direkt. Det har ju dykt upp en mängd olika p
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 13:48Tack för svaret Per! det var ju intressant. Jag tror att mitt problem är ett för långt och "högt" steg (sämta tänkbara alltså). ´Jag sätter inte i hälen först utan springer nog lite för mkt. på framfoten, eftersom jag medvetet har strävat för att komma bo
Tack för svaret Per! det var ju intressant. Jag tror att mitt problem är ett för långt och "högt" steg (sämta tänkbara alltså). ´Jag sätter inte i hälen först utan springer nog lite för mkt. på framfoten, eftersom jag medvetet har strävat för att komma bo
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 13:51Jag kan bara bidra med en liten not: det är en myt att man inte skall pronera och/eller supinera. Att foten pronerar och supinerar i olika faser av löpsteget hör till fotens naturliga rörelsemönster.
EDIT Tips på tunnare sko att börja med: Inov8 X-Talon
Jag kan bara bidra med en liten not: det är en myt att man inte skall pronera och/eller supinera. Att foten pronerar och supinerar i olika faser av löpsteget hör till fotens naturliga rörelsemönster.
EDIT Tips på tunnare sko att börja med: Inov8 X-Talon
Quote from Elias Engqvist on 20 November 2012, 14:00Jag tycker att X-Talon 212 är för hård att springa på asfalt med men vad ska man på asfalten att göra? 😉
Edit: Och om jag ska komma med något konstruktivt också: Saucony Kinvara är en sko som kanske passar bra om du vill ha en lättare sko - Prova!
Jag tycker att X-Talon 212 är för hård att springa på asfalt med men vad ska man på asfalten att göra? 😉
Edit: Och om jag ska komma med något konstruktivt också: Saucony Kinvara är en sko som kanske passar bra om du vill ha en lättare sko - Prova!
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 14:07@Christer: jo, förvisso - vad ska man på asfalten att göra? Hamnar där då och då ändå, mest på väg till och från själva "huvudattraktionen". Är X-Talon 212 för hård? Det anser jag ankommer mest på löpsteget. Men i sak har du rätt - det är ju som mest bara
@Christer: jo, förvisso - vad ska man på asfalten att göra? Hamnar där då och då ändå, mest på väg till och från själva "huvudattraktionen". Är X-Talon 212 för hård? Det anser jag ankommer mest på löpsteget. Men i sak har du rätt - det är ju som mest bara
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 14:08Ska genast kolla in de rekommenderade skorna... men jag springer både i skogsspår och asfalt, så skon måste vara så pass dämpad att jag fixar asfalt..
Till Anders; kan man inte supinera eller pronera så pass mkt att man behöver skydd för det i skorna, m
Ska genast kolla in de rekommenderade skorna... men jag springer både i skogsspår och asfalt, så skon måste vara så pass dämpad att jag fixar asfalt..
Till Anders; kan man inte supinera eller pronera så pass mkt att man behöver skydd för det i skorna, m
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 14:22Å jag rekommenderar Brooks pure connect! (L) Lätta, lite drop men ändå inte stenhårda. Jag springer i dom i alla pass utom ren terräng då mina nyinköpta Inov 212:or får bekänna färg istället.
Å jag rekommenderar Brooks pure connect! (L) Lätta, lite drop men ändå inte stenhårda. Jag springer i dom i alla pass utom ren terräng då mina nyinköpta Inov 212:or får bekänna färg istället.
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 14:24Jag försökte länge anamma "mittfotsteknilk", men det blev mest konsigt. Ända tills jag gjorde två saker.
Jag skaffade skor med lägre drop (skillnad mellan häl och framfot).
Och jag ökade stegfrekvensen. Det senare kickade inte in förrän jag hade klock
Jag försökte länge anamma "mittfotsteknilk", men det blev mest konsigt. Ända tills jag gjorde två saker.
Jag skaffade skor med lägre drop (skillnad mellan häl och framfot).
Och jag ökade stegfrekvensen. Det senare kickade inte in förrän jag hade klock
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 15:47Det var ett tag sen jag pushade för dom fina Inov-8 F-Lite 195 🙂
Neutrala, rymliga, lätta (220 g-stl 45), lågt drop (3 mm), flexibla, snygga, tunn sula, hyggligt mönster för både asfalt, skogsstigar och lättare terräng.
Fantastiska allround-skor
Det var ett tag sen jag pushade för dom fina Inov-8 F-Lite 195 🙂
Neutrala, rymliga, lätta (220 g-stl 45), lågt drop (3 mm), flexibla, snygga, tunn sula, hyggligt mönster för både asfalt, skogsstigar och lättare terräng.
Fantastiska allround-skor