Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

hejsan blev medlem idag,å har lite frågor...

jag är en kille på 41 år som har börjat springa i spåret efter många års uppehåll..
men jag har tränat på gymmet,på kondition apparater,+ att jag brukar gå några gånger i veckan..enligt ett konditions test vi

Generellt brukar ju kondisen öka fortare än vad senor och ligament hinner att utvecklas så går man på för fort riskerar man skador. Hur mycket du kan träna är svårt att säga på den info jag kunde hitta, men tipset är att t.ex. gå in på Marathon.se och tit

Jag är själv nybörjare på löpning o kör detta program, och det funkar bra. Kondisen jag har fått överstiger vad programmet kräver, men mina stackars ben är tacksamma att jag ökar långsamt.
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=977
För

En löpare till, jippi! 🙂

Maxpulsen är väldigt individuell, du kan mycket väl ha >192 i maxpuls, inget konstigt med det. Och din vilopuls lär nog sjunka en hel del om du kommer igång med mera konditionsträning.

Menar du 4-5 pass löpning i veckan? Det t

nja jag springer väl inte 5 dar i veckan...ca: 3..kanske 4...går i bland ochså,med å utan stavar...

i dag testade jag 5,6 km spåret....gick 5 minuter,sprang 5 minuter,gick 5 minuter osv...det tog 37 minuter å 36 minuter..med en medelpuls på 151 å max 179

Roland Ruthström ska vara djävligt välkommen till FunBeats nybörjar-tränings-skola. Tror att dom tidigare skribenterna har sagt allt som sägas kan...utom då välkommen Roland....så det kan jag i alla fall komma med. Tror inte att tråden dör direkt i afton

Jag lämnar mitt skissartade ödmjuka bidrag:

1. Undvik att springa så mycket asfalt och andra hårda underlag så här tidigt i din löparkarriär. Välj terräng.

2. Strunta i det där med maxpuls, vilopuls, och träningspuls tills långt senare.

3. Träna tre gå

Och jag vill bara tillägga att de pulsvärden du anger för de olika träningspassen låter HELT normala och rimliga!

Du har ju redan fått alla kommetarer som jag tänkte på spontant.

Välkommen den den löpande sidan av livet. Nät du känner dig mogen anmäl dig till ett lopp som ligger 3-6 månader framåt så skall du få se på tusan vad det gör för motivationen...

lena...det lät ju bra...

säg att jag har en snittpuls på 167 när jag springer 4,3 km,å på en tid som 23 minuter...

å några månader senare,då man förhoppningsvis har förbättrat sin kondition rejält..

kommer/bör min puls gå ner då..typ att den kanske lig

12