Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLL för första gången....
You need to log in to create posts and topics.

12

Ska springa mitt första Lidingölopp i år. Har dragit på mig en förkylning och inte sprungit nu på en vecka. Känner mig på bättringsvägen med tänker ändå vila tills på söndag, Tjejmilen. Känns trist att inte kunna förbereda mig som jag hade tänkt men det

Näe, men du har ju flera veckor i augusti med över 4mil/v. Det hade inte jag när jag debuterade på LL 1981 eller om det var 1982/1983?

Och det är några veckor kvar ännu. Ett långpass och flera i terräng så ska det nog gå bra.

Du springer 25 km på träning i bättre tempo än du hade tänkt köra på loppet? Jag tror du klarar Lidingö på 3.15 kanske.

Magnus, på träning springer jag på asfalt och grusväg. Jag föreställer mig att terrängen kommer att göra att tiden försämras avsevärt, eller..??

Det är inte terräng i den meningen, utan överlag som ett ganska bra motionsspår, några bitar mer ren grusväg och några korta bitar asfalt. Det är inte som att springa rätt ut i skogen precis.

Andra milen är den snabbaste (=flackaste)

...men ganska mycket kuperat speciellt andra milen...

Jo, men på tävling får du TA I lite, inte lufsa runt i långpasstempo. 😉 Jag var nöjd när jag gjorde ett (kuperat i och för sig) långpass på 6:00/km, men siktar på 5:30 på tävlingen.

Hoppsan AT, där skrev vi samtidigt - lite motstridiga saker. Jag skulle säga att första milen är flackast. Andra milen går ju upp och ner och upp och ner hela tiden...tredje milen har tre branta backar men f.ö. är den egentlige rätt ok (om inte sprungit 2

Såg nu detta pass: http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=9419904

Eh, du sprang på träning milen i 5:15/tempo (förvisso två månader sedan), och har hållit igång och inte taqppat form och så har du fått in några rejäla långpass på slutet i go

12