Quote from Guest on 1 September 2010, 20:49Ska springa mitt första Lidingölopp i år. Har dragit på mig en förkylning och inte sprungit nu på en vecka. Känner mig på bättringsvägen med tänker ändå vila tills på söndag, Tjejmilen. Känns trist att inte kunna förbereda mig som jag hade tänkt men det
Ska springa mitt första Lidingölopp i år. Har dragit på mig en förkylning och inte sprungit nu på en vecka. Känner mig på bättringsvägen med tänker ändå vila tills på söndag, Tjejmilen. Känns trist att inte kunna förbereda mig som jag hade tänkt men det
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 20:59Näe, men du har ju flera veckor i augusti med över 4mil/v. Det hade inte jag när jag debuterade på LL 1981 eller om det var 1982/1983?
Och det är några veckor kvar ännu. Ett långpass och flera i terräng så ska det nog gå bra.
Näe, men du har ju flera veckor i augusti med över 4mil/v. Det hade inte jag när jag debuterade på LL 1981 eller om det var 1982/1983?
Och det är några veckor kvar ännu. Ett långpass och flera i terräng så ska det nog gå bra.
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:09Du springer 25 km på träning i bättre tempo än du hade tänkt köra på loppet? Jag tror du klarar Lidingö på 3.15 kanske.
Du springer 25 km på träning i bättre tempo än du hade tänkt köra på loppet? Jag tror du klarar Lidingö på 3.15 kanske.
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:22Magnus, på träning springer jag på asfalt och grusväg. Jag föreställer mig att terrängen kommer att göra att tiden försämras avsevärt, eller..??
Magnus, på träning springer jag på asfalt och grusväg. Jag föreställer mig att terrängen kommer att göra att tiden försämras avsevärt, eller..??
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:26Det är inte terräng i den meningen, utan överlag som ett ganska bra motionsspår, några bitar mer ren grusväg och några korta bitar asfalt. Det är inte som att springa rätt ut i skogen precis.
Det är inte terräng i den meningen, utan överlag som ett ganska bra motionsspår, några bitar mer ren grusväg och några korta bitar asfalt. Det är inte som att springa rätt ut i skogen precis.
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:27Andra milen är den snabbaste (=flackaste)
Andra milen är den snabbaste (=flackaste)
Quote from Elias Engqvist on 1 September 2010, 21:27...men ganska mycket kuperat speciellt andra milen...
...men ganska mycket kuperat speciellt andra milen...
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:28Jo, men på tävling får du TA I lite, inte lufsa runt i långpasstempo. 😉 Jag var nöjd när jag gjorde ett (kuperat i och för sig) långpass på 6:00/km, men siktar på 5:30 på tävlingen.
Jo, men på tävling får du TA I lite, inte lufsa runt i långpasstempo. 😉 Jag var nöjd när jag gjorde ett (kuperat i och för sig) långpass på 6:00/km, men siktar på 5:30 på tävlingen.
Quote from Elias Engqvist on 1 September 2010, 21:29Hoppsan AT, där skrev vi samtidigt - lite motstridiga saker. Jag skulle säga att första milen är flackast. Andra milen går ju upp och ner och upp och ner hela tiden...tredje milen har tre branta backar men f.ö. är den egentlige rätt ok (om inte sprungit 2
Hoppsan AT, där skrev vi samtidigt - lite motstridiga saker. Jag skulle säga att första milen är flackast. Andra milen går ju upp och ner och upp och ner hela tiden...tredje milen har tre branta backar men f.ö. är den egentlige rätt ok (om inte sprungit 2
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:33Såg nu detta pass: http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=9419904
Eh, du sprang på träning milen i 5:15/tempo (förvisso två månader sedan), och har hållit igång och inte taqppat form och så har du fått in några rejäla långpass på slutet i go
Såg nu detta pass: http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=9419904
Eh, du sprang på träning milen i 5:15/tempo (förvisso två månader sedan), och har hållit igång och inte taqppat form och så har du fått in några rejäla långpass på slutet i go