Quote from Guest on 21 September 2010, 09:05Hur Är bäst att lägga upp loppet? Jämna km tider eller springa första halvan på 1.25 för att sen ha marginal på slutet?
STartar från 8an
Hur Är bäst att lägga upp loppet? Jämna km tider eller springa första halvan på 1.25 för att sen ha marginal på slutet?
STartar från 8an
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 09:15Jag har samma tidsambition och hade väl gjort upp någon slags plan att springa skapligt fort första milen för att sedan ta det lugnare och inte få panik om tempot sänks mellan 16-21 kilometer och så kanske försöka stå på lite mer mot slutet. Men nu när ja
Jag har samma tidsambition och hade väl gjort upp någon slags plan att springa skapligt fort första milen för att sedan ta det lugnare och inte få panik om tempot sänks mellan 16-21 kilometer och så kanske försöka stå på lite mer mot slutet. Men nu när ja
Quote from ellen olsson on 21 September 2010, 09:19Kalle: Lysnna på Elin och lägg inte för mycket energi på att ta dig förbi folk. Från led 8 så kan du räkna med att första halvan till stor del är körd...
Spring på ordentligt första kilometern så att du inte hamnar för långt bak när det smalnar av efter s
Kalle: Lysnna på Elin och lägg inte för mycket energi på att ta dig förbi folk. Från led 8 så kan du räkna med att första halvan till stor del är körd...
Spring på ordentligt första kilometern så att du inte hamnar för långt bak när det smalnar av efter s
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 09:40Jag siktar också på sub3h och hade tänkt mig att sikta på 5:50 tempo första 20km (men max 85% av maxpuls för att ha ork kvar sista 10km).
Men om det är trångt och svårt att hitta eget tempo första biten så ligger jag nog i det tempo som erbjuds och försök
Jag siktar också på sub3h och hade tänkt mig att sikta på 5:50 tempo första 20km (men max 85% av maxpuls för att ha ork kvar sista 10km).
Men om det är trångt och svårt att hitta eget tempo första biten så ligger jag nog i det tempo som erbjuds och försök
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 09:40Det gäller att vara relativt fräsch inför den sista milen. Det är där man springer om många som tagit ut sig förmycket de 2 första milen.
Många har inte orken att springa upp för backarna de sista milen och då tappar man rätt mycket tid. Som nybörjare så
Det gäller att vara relativt fräsch inför den sista milen. Det är där man springer om många som tagit ut sig förmycket de 2 första milen.
Många har inte orken att springa upp för backarna de sista milen och då tappar man rätt mycket tid. Som nybörjare så
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 09:45Japp. Från din startposition gäller först och främst att stå vettigt i startgruppen. Längs kanterna av fållan brukar det finnas möjlighet att komma långt fram även om du inte stått i startfållan och flåsat sedan insläppet började. Tryck på lite lagom förs
Japp. Från din startposition gäller först och främst att stå vettigt i startgruppen. Längs kanterna av fållan brukar det finnas möjlighet att komma långt fram även om du inte stått i startfållan och flåsat sedan insläppet började. Tryck på lite lagom förs
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 09:56Att ta det lugnt i alla småbackarna mellan 15 och 20 är en bra investering inför sista milen
Att ta det lugnt i alla småbackarna mellan 15 och 20 är en bra investering inför sista milen
Quote from j sollerman on 21 September 2010, 10:03Då försöker jag komma iväg bra springa på tills de tjocknar till. Och då passar jag på att återhämta mig tills de blir mer utspritt. MEn gissar att teori och praktik inte stämmer överens..
Då försöker jag komma iväg bra springa på tills de tjocknar till. Och då passar jag på att återhämta mig tills de blir mer utspritt. MEn gissar att teori och praktik inte stämmer överens..
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 10:05Säkert bra råd, men platten runt Kyrkviken ligger ungefär mellan 7-9,5 km, inte 10-15 km.
Säkert bra råd, men platten runt Kyrkviken ligger ungefär mellan 7-9,5 km, inte 10-15 km.
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 10:05Minns det som ganska trångt i backarna första halvmilen, och betydligt lättare att passera folk efter det.
Minns det som ganska trångt i backarna första halvmilen, och betydligt lättare att passera folk efter det.