Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Halloj!

Läste igenom senaste RW och läste i en tråd nyligen att nackdelen med triathlon är att det kostar mer än ren löpning.

Började fundera lite och kollade igenom artikeln igen och blev lite irriterad på att de tagit så dyra exempel på utrustningssid

JAg har inte läst just den artikeln, men har läst andra om att börja med Triathlon, då jag själv blev "frälst" förra året. En del artiklar har vinklingen som du läst om, medan andra menar att det inte krävs så himla avancerat. Det hela beror ju på vilka d

Start för triatleter kostar nästan inget.
Känner du sedan att du vill utvecklas kostar det efter din plånbok. Många triatleter väljer idrotten istället för annat så summan är detsamma...

Går självklart inte att jämföra med löpare eller friskis o svettis.

Hmmm...det är ju underligt att 3 grenar är dyrare än 1 gren...

Det är roligt att cykla om folk på dyrare cykel än ens egen. Och det går faktiskt att helt ok simma och även cykla kortare distanser i korta löptights

"Triathlon är en riktig prylsport där varje produkt är utvecklad i syfte att ge maximal funktion. Men, givetvis klarar du dig med prylar som du kan skrapa ihop efter någon timmes letande i garaget. Det viktiga är att inte avstå från en motionstävling bara

Här är ju ett sätt att få T2-bytet riktigt snabbt och smidigt. Dyrt är det nog heller inte, så triathlon kan man göra billigt 🙂

Kanske går det att simma med den också...

http://kropelnicki.com/wp-content/uploads/2010/11/running.jpg

För mig som precis har anmält mig till mitt första triathlon är det två trösklar:

1. Våtdräkten - om jag förstått det rätt så måste man i princip ha en triathlonvåtdräkt för rörlighetens skull - ganska stort investering..

2. Cykeln - har redan alla de c

Alla som genomför "en svensk klassiker" har den utrustning som behövs för att börja med triathlon.

Ju färre som tävlar desto större chans att placera sig 🙂