Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 15:02Inte behöver man en våtdräkt och inte en speciell våtdräkt heller. Är det kallt i vattnet så kan det ju vara skönt men det var en del som simmade utan våtdräkt även i Borås i fjol. Och där var det "ganska" kallt i vattnet. En vanlig våtdräkt är så klart i
Inte behöver man en våtdräkt och inte en speciell våtdräkt heller. Är det kallt i vattnet så kan det ju vara skönt men det var en del som simmade utan våtdräkt även i Borås i fjol. Och där var det "ganska" kallt i vattnet. En vanlig våtdräkt är så klart i
Quote from ellen olsson on 20 March 2011, 15:15Alla cyklar som uppfyller regelkraven är välkomna.
Alla cyklar som uppfyller regelkraven är välkomna.
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 17:09Jag är ju ingen expert på detta men jag medverkade vid min första triathlon (Horla) i höstas och inte behövdes det någon våtdräkt.
Iofs bara 400 m men jag tror att en del skräms iväg från vissa sporter pga att det måste köpas och de osv.
För att prova b
Jag är ju ingen expert på detta men jag medverkade vid min första triathlon (Horla) i höstas och inte behövdes det någon våtdräkt.
Iofs bara 400 m men jag tror att en del skräms iväg från vissa sporter pga att det måste köpas och de osv.
För att prova b
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 20:53I Jönköping anordnar IKHP varje onsdag under sommaren en pröva-på-triathlon.
De har hållit på i ett antal år och dit brukar "vanliga" människor komma och få prova på. Perfekt att se att man kan simma i löpartights och cykla med en 20-kilos cykel och ändå
I Jönköping anordnar IKHP varje onsdag under sommaren en pröva-på-triathlon.
De har hållit på i ett antal år och dit brukar "vanliga" människor komma och få prova på. Perfekt att se att man kan simma i löpartights och cykla med en 20-kilos cykel och ändå
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 21:24Har heller inte läst artikeln, men visst är det en dyr sport. Låt säga att man kör en prova-på tävling och fastnar. Ganska snart vill man garanterat uppgradera utrustningen. Kanske vill man köra fler tävlingar än någon enstaka om året. Då börjar det kosta
Har heller inte läst artikeln, men visst är det en dyr sport. Låt säga att man kör en prova-på tävling och fastnar. Ganska snart vill man garanterat uppgradera utrustningen. Kanske vill man köra fler tävlingar än någon enstaka om året. Då börjar det kosta
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 21:25Hmm.. kanske funkar utan våtdräkt, aldrig simmat längre än 50 m om vattentemperturen varit under 20 grader..
Smörjer ni in er innan då med liniment eller vaselin?
Hmm.. kanske funkar utan våtdräkt, aldrig simmat längre än 50 m om vattentemperturen varit under 20 grader..
Smörjer ni in er innan då med liniment eller vaselin?
Quote from Funbeat user on 20 March 2011, 21:29Simmar du så fort du kan hinner du inte tänka så mycket på temperaturen. O du genererar värme. 17-18 grader är ok för en sprint-triathlon utan dräkt. Fram till inte länge sen var våtdräkt förbjudet i vansbro, o det gick ju bra ändå
Simmar du så fort du kan hinner du inte tänka så mycket på temperaturen. O du genererar värme. 17-18 grader är ok för en sprint-triathlon utan dräkt. Fram till inte länge sen var våtdräkt förbjudet i vansbro, o det gick ju bra ändå
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 19:38Jag gjorde min triathlonpremiär på AXA Stockholm Triathlon förra året och hade bara en vanlig cykel som jag använder när jag cyklar till jobbet. Kände mig inte alls "konstig" utan var i gott sällskap. Tänkte köra samma setup i år igen.
Jag gjorde min triathlonpremiär på AXA Stockholm Triathlon förra året och hade bara en vanlig cykel som jag använder när jag cyklar till jobbet. Kände mig inte alls "konstig" utan var i gott sällskap. Tänkte köra samma setup i år igen.
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 20:31För den som känner sig osäker på det här med utrustning och inte tävlat förut så är Horla Triathlon en bra tävling att börja med.
Det finns allt från damcyklar till Jonas Colting.
För den som känner sig osäker på det här med utrustning och inte tävlat förut så är Horla Triathlon en bra tävling att börja med.
Det finns allt från damcyklar till Jonas Colting.
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 13:45Ska erkänna att jag tog upp cykelfrågan eftersom min hoj är förbjuden i tävlingssammanhang.. (till skillnad från en damcykel), tillåten enligt svenska trafiklagar dock.
Vore bra att veta om detta räcker för motionstriathlon.På vanliga cykelmotionslopp
Ska erkänna att jag tog upp cykelfrågan eftersom min hoj är förbjuden i tävlingssammanhang.. (till skillnad från en damcykel), tillåten enligt svenska trafiklagar dock.
Vore bra att veta om detta räcker för motionstriathlon.
På vanliga cykelmotionslopp