Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLuftväxlare
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla glada vinterlöpare!

Har googlat på Luftväxlare som t.ex. Airtrim och har förstått att det rekomenderas något liknande vid träning under -15 grader?

Det jag undrar är om man bör ha en sådan i förebyggande syfte för att undvika köldastma eller

Blända dem med en stark pannlampa, så ser de inte masken.

Jag använde airtrim förra vintern när det var kallt. Tyckte det kändes bättre i luftrören efteråt. Men det är ju inte extremt skönt att springa med en.

Jag körde lungplus förra året, för första gången. Bestämde mig för att köra den under -10.

Tidigare har jag tänkt att "jag har ju inga problem med att andas när det är kallt". Men när jag rannsakade mig själv, så konstaterade jag att jag efter pass mins

Jag har provat lungplus nu ngra gånger och det fungerar bra för mig. Har bara testat på långpass, då man springer lägre tempo och tagit bort den tillfälligt i uppförsbackarna, då jag vill få mer luft.
Mitt problem som har lätt astma är när temperaturen är

Jag har airtrim men jag tycker inte att det bara är temperaturen som avgör när jag ska använda den.

Vid temperaturer under två-tre plussgrader så tycker jag att jag behöver ha något för munnen i alla fall i början av ansträngningen om det så bara är ett

Hur är lungpuls att springa med? Är det inte lätt att den flyger ut?

Lungplus funkade helt OK för mig att springa med. Den hade inga tendenser att flyga ut.

Jag har för mig att jag hade tänderna runt kroppen på manicken (så den inte bara hålls fast av läpparna, så att säga), men jag är på resande fot nu, kan inte testa o

Börja med en banan och arbeta dig till större dimensioner.

Brukar använda Lungplus vid -10 och nedåt,fungerar helt ok att springa med tycker jag,känner igen det där med att bara andas genom munnen...man får påminna sig själv.

Jag tycker min näsa lätt täps igen när det är riktigt kallt... Bortsett från pris, vad springer man helst ett tufft distanspass i, en airtrim eller en lungplus?

12