Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLuftväxlare
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tyckte Lungplus kändes mer KISS (Keep it simple stupid),inga dyra filter som hos Airtrim, och Lungplusen sköljer du bara ur efter passet och kan kokas vid behov. Sen kanske Airtrim är skönare att bära,Lungplusen kan kännas ovan de första gångerna.

OK, testar en lungplus då. tack för tipsen! 🙂

60 min löptur i -28C idag. Blir att inhandla en airtrim imorgon.

Aj! Hur gick det med luftrören?

@Magnus: De är ok. Man får anpassa passen så att man inte behöver flåsa så mycket.

För många år sedan i mina tonår så hade jag problem en kall vinter. Skaffade en Lungplus och upptäckte att den fungerar bra. Man får blåsa ut saliv då och då under tiden man springer men helt ok. Nu har man inte så stor användning av en Lungplus i Skåne m

Har precis skaffat en Lungplus och det funkar förvånanasvärt bra. Man får "vänja sig lite" och tömma på saliv ibland men effekten av den är fantastisk (t+) Testade i -22 i Umeå i går kväll.

Kanske en dum fråga, men blir det inte väldigt kallt om läpparna med lungplus? Själv drar jag upp halsduken när det är "kallt" (har dock bara sprungit i -10 som kallast) eftersom jag fryser mycket om ansiktet.

Nej tycker jag inte,med jämna mellanrum vill man kanske ta ur den,spotta elr fräsa snor så läpparna får lite gymnastik då & då. 🙂

12