Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLygnern Runt (50 km)
You need to log in to create posts and topics.

http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=114659

"Lygnern Runt
2008 års upplaga av Lygnern Runt genomförs den 25 Maj.
Start som alltid vid Fjärås Fritids Center mellan 08-10."

De senaste åren har det kostat 100 kr att delta, anmälan på

Fantastiskt fin runda. Men ingen info (vare sig här eller på hemsidan du länkar till) med info om vad det kostar att vara med.

Ja rundan ser fin ut. Frågan är bara om det är cykel eller orientering. Hemsidan som man länkar till hamnar på Fjärås AIK orientering och i texten står inte ett ord om att det är cykling det gäller, så!!!!

Ha ha ha, vi får väl ringa Swen Olophzon (najs stavning!) och fråga.

Ni som bor i Götet, brukar ni cykla till lopp som detta? Känns hårt att cykla 3-4 mil till loppet, köra 5 mil i vad jag gissar hårt tempo och sedan lungt trampa 3-4 mil hem...

Jag skulle nog cykla ner till Fjärås om jag skulle köra loppet.

Självklart skulle jag cykla dit och hem. Att bara cykla 50km runt Lygnern är lite fjösigt. 🙂

Jag är fjösig ibland edit: ganska ofta meeeen jag har aldrig cyklat själva loppet bara klubbens runda och den utgick ju från Götet och gick runt Lygnern och sen hem igen :D.

Man kanske får anpassa tempot på transportsträckorna om man vill fräsa på på lo

Absolut. Fast Fredde ska så klart pricka in alla backar på vägen fram och tillbaka. Annars blir det nog för "fjösigt" för honom. Vi andra....åker på platten förslagsvis (H)

På vägen dit skulle jag knappast ha tid att ta någon omväg om jag känner mig själv rätt. Det är i sådana lägen rätt tråkigt att få punka, vilket inträffade när jag var sent ute till CykelCity GF 2006...
Lagom skoj att starta 5-10 minuter efter alla andra.