Quote from Guest on 28 September 2009, 16:25Lyssnar ni på musik när ni är ute på träning?
Själv så kan jag lyssna på musik när jag kör MTB men under ett träningspass på LVG så får det bli utan eftersom trafiken tar upp all min fokus.
Lyssnar ni på musik när ni är ute på träning?
Själv så kan jag lyssna på musik när jag kör MTB men under ett träningspass på LVG så får det bli utan eftersom trafiken tar upp all min fokus.
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 16:35Bara på spinning och väldigt svagt under yoga. Under löpning och cykel vill jag ha full koll på min omgivning och dessutom är det skönt att lyssna på sin egen andning och på stilla susande i trädkronorna i skogen.
Bara på spinning och väldigt svagt under yoga. Under löpning och cykel vill jag ha full koll på min omgivning och dessutom är det skönt att lyssna på sin egen andning och på stilla susande i trädkronorna i skogen.
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 17:06Räcker inte fågelsång, synintryck och en o annan mottrafikant som stimulantia?
Räcker inte fågelsång, synintryck och en o annan mottrafikant som stimulantia?
Quote from Bertil Nolheim on 28 September 2009, 17:12Jag lyssnar på radio när jag cyklar ensam. Fågelsången hörs i alla fall inte pga allt vindbrus.
För att hålla kolla på trafiken använder jag backspegel.
Jag lyssnar på radio när jag cyklar ensam. Fågelsången hörs i alla fall inte pga allt vindbrus.
För att hålla kolla på trafiken använder jag backspegel.
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 17:17Stilpolisen skulle arrestera mig på plats om jag hade backspegel på hojen.
Stilpolisen skulle arrestera mig på plats om jag hade backspegel på hojen.
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 17:18MP3:an rullar för fullt på lvg rundorna...
inte hyper trafikerat på de vägar jag kör på.. men är ju långt ifrån ensam..
Men eftersom bruset i öronen, flåset och andra ljud begränsar hörseln så är det för mig skit samma när det gäller trafiken..Och ma
MP3:an rullar för fullt på lvg rundorna...
inte hyper trafikerat på de vägar jag kör på.. men är ju långt ifrån ensam..
Men eftersom bruset i öronen, flåset och andra ljud begränsar hörseln så är det för mig skit samma när det gäller trafiken..
Och ma
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 17:18Musik under träning känns helt fel, för mig tillför musik nån sorts avkopplingskänsla som inte hör hemma när man skall ta i.
Att höra sin egen tunga andhämtning, hjulens sus mot asfalten, kedjans dans över kuggarna, det är träningens musik...!
Musik under träning känns helt fel, för mig tillför musik nån sorts avkopplingskänsla som inte hör hemma när man skall ta i.
Att höra sin egen tunga andhämtning, hjulens sus mot asfalten, kedjans dans över kuggarna, det är träningens musik...!
Quote from Bertil Nolheim on 28 September 2009, 17:28Charlotta: Backspegeln sitter på hjämen.
Stilpolisen kanske inte gillar det heller men det är väldigt trevligt att se bilarna innan de kommer för nära 🙂
Charlotta: Backspegeln sitter på hjämen.
Stilpolisen kanske inte gillar det heller men det är väldigt trevligt att se bilarna innan de kommer för nära 🙂
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 17:47Musik i öronen förstör ju mycket av cykelupplevelsen, man kommer från uteupplevelsen och närmare trainer/spinning på det sättet.
Fast jag brukar köra låtar på repeat inne i huvudet under tävlingar och lyckorusträningar....
Musik i öronen förstör ju mycket av cykelupplevelsen, man kommer från uteupplevelsen och närmare trainer/spinning på det sättet.
Fast jag brukar köra låtar på repeat inne i huvudet under tävlingar och lyckorusträningar....
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 17:51vid vilken hastighet ligger brytpunkten där vindbruset börjar överrösta fågelsången?
vid vilken hastighet ligger brytpunkten där vindbruset börjar överrösta fågelsången?