Quote from ellen olsson on 28 September 2009, 22:14> Varför skulle det egentligen vara mycket farligare att köra utan att höra trafiken?
Det finns hyfsat tt om tillfällen när man hör bilar långt innan man ser dem.
> Varför skulle det egentligen vara mycket farligare att köra utan att höra trafiken?
Det finns hyfsat tt om tillfällen när man hör bilar långt innan man ser dem.
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 22:16Naturligtvis, speciellt om de kommer bakifrån.
Frågan är vad du gör med den information du får?
1. Det kommer en bil bakom
2. Jag...?
Naturligtvis, speciellt om de kommer bakifrån.
Frågan är vad du gör med den information du får?
1. Det kommer en bil bakom
2. Jag...?
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 22:392.... du blir rädd. "Naturligtvis kan man bli rädd när man blir omkörd..."
När du hajar till kommer du att vingla till och det blir större olycksrisk.För min del är hörseln väldigt viktig för min koncentration och uppmärksamhet på omvärlden och det är
2.... du blir rädd. "Naturligtvis kan man bli rädd när man blir omkörd..."
När du hajar till kommer du att vingla till och det blir större olycksrisk.
För min del är hörseln väldigt viktig för min koncentration och uppmärksamhet på omvärlden och det är
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 23:13Har vanligtvis inte musik, det har hänt men då brukar jag nöja mig med snäcka i ena örat. Tycker musiken kan tillföra en del aggression och driv så man orkar göra det pass man har tänkt sig. Eller förhöja stämningen när det råkar bli en såndär drömtur...
Har vanligtvis inte musik, det har hänt men då brukar jag nöja mig med snäcka i ena örat. Tycker musiken kan tillföra en del aggression och driv så man orkar göra det pass man har tänkt sig. Eller förhöja stämningen när det råkar bli en såndär drömtur...
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 23:20Har inte testat mtb med musik.
I skogen händer det att man låser upp ena eller andra hjulet. Den mekaniska återkopplingen är primär (man känner när det låser) men ibland så hjälper hörseln till.
Dubbdäck berättar med ljud när det närmar sig släpp eller
Har inte testat mtb med musik.
I skogen händer det att man låser upp ena eller andra hjulet. Den mekaniska återkopplingen är primär (man känner när det låser) men ibland så hjälper hörseln till.
Dubbdäck berättar med ljud när det närmar sig släpp eller
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 23:21Håller med Fredrik G.
Hörseln är förmodligen ett av de viktigare sinnena att ha med sig i trafiken. Och jag tror man i alla lägen instinktivt reagerar på det sinnena signalerar medan distraktioner är negativa på alla sätt.Men oavsett säkerheten så är d
Håller med Fredrik G.
Hörseln är förmodligen ett av de viktigare sinnena att ha med sig i trafiken. Och jag tror man i alla lägen instinktivt reagerar på det sinnena signalerar medan distraktioner är negativa på alla sätt.
Men oavsett säkerheten så är d
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 23:2250 km/h i kontakten mellan öra och vind.
50 km/h i kontakten mellan öra och vind.
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 23:41> 50 km/h i kontakten mellan öra och vind.
Då förstår jag hur du menar.
> 50 km/h i kontakten mellan öra och vind.
Då förstår jag hur du menar.
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 01:15Ja, det har jag gärna, men jag tycker det är svårt att höra musiken pga just vindbruset. Nä, cyklar inte fort... På trainer är det oumbärligt, annars tråkigt.
Ja, det har jag gärna, men jag tycker det är svårt att höra musiken pga just vindbruset. Nä, cyklar inte fort... På trainer är det oumbärligt, annars tråkigt.
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 01:32Nej för fasen!
Nej för fasen!