Quote from Bengt Askerfelt on 29 September 2009, 11:25Bland cyklister finns med största sannolikhet även hörselskadade och döva så jag har svårt att förstå varför det skulle vara så farligt att lyssna på musik med normal volym när man cyklar?
Bland cyklister finns med största sannolikhet även hörselskadade och döva så jag har svårt att förstå varför det skulle vara så farligt att lyssna på musik med normal volym när man cyklar?
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 11:30Det är inte förbjudet att cykla med skygglappar men är det så väldigt smart?
Det är inte förbjudet att cykla med skygglappar men är det så väldigt smart?
Quote from ellen olsson on 29 September 2009, 11:33Döva cyklister? Rätt vansinnigt om du frågar mig.
Döva cyklister? Rätt vansinnigt om du frågar mig.
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 12:06Klart det finns hörselskadade som cyklar. Säkert en del som har hörapparat. Och de lever säkert lite farligare i trafiken än andra. Hur kan deras nedsättning vara ett argument för att andra ska sätta ner sin medvetenhet när de vistas i en utsatt miljö?
N
Klart det finns hörselskadade som cyklar. Säkert en del som har hörapparat. Och de lever säkert lite farligare i trafiken än andra. Hur kan deras nedsättning vara ett argument för att andra ska sätta ner sin medvetenhet när de vistas i en utsatt miljö?
N
Quote from Bertil Nolheim on 29 September 2009, 12:38Jag törs absolut inte förlita mig på hörseln när jag cyklar.
Försöker alltid ha kolla på alla medtrafikanter hela tiden. Därför kör jag med (visserligen nördig men väldigt bra) backspegel. En sån här: http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/3rd-eye-m
Jag törs absolut inte förlita mig på hörseln när jag cyklar.
Försöker alltid ha kolla på alla medtrafikanter hela tiden. Därför kör jag med (visserligen nördig men väldigt bra) backspegel. En sån här: http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/3rd-eye-m
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 12:46David:
Vad jag har förstått så cyklar du alltid så fort att en en viss form av tunnelseende måste inträtt.
David:
Vad jag har förstått så cyklar du alltid så fort att en en viss form av tunnelseende måste inträtt.
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 13:08Inte under start och landning.
Inte under start och landning.
Quote from Bengt Askerfelt on 29 September 2009, 14:52Måste ha nåt med silmultankapaciteten att göra då för jag har då inga problem att höra både trafik och musik. Jag förutsätter att de jag möter i trafiken, både som cyklist och som bilist, har förmåga att ha koll även om de lyssnar på musik, pratar med med
Måste ha nåt med silmultankapaciteten att göra då för jag har då inga problem att höra både trafik och musik. Jag förutsätter att de jag möter i trafiken, både som cyklist och som bilist, har förmåga att ha koll även om de lyssnar på musik, pratar med med
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 14:53Vem pratar om distraktion?
Vem pratar om distraktion?
Quote from Bengt Askerfelt on 29 September 2009, 14:58Fredrik nämnde att *sätta ned sin medvetenhet* och det är väl ungefär samma som att avleda sin uppmärksamhet = bli distraherad.
Fredrik nämnde att *sätta ned sin medvetenhet* och det är väl ungefär samma som att avleda sin uppmärksamhet = bli distraherad.