Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det måste vara unikt att lyssna på musik med öronproppar och samtidigt inte få nedsatt hörsel av omvärlden på grund av musik och proppar.
När jag jobbade på pappersbruk och järnverk så använde vi just hörselproppar för att inte få nedsatt hörsel av omvärl

Antingen anser man att musik i öronen gör att man hör andra ljud sämre eller också anser man det inte. Vad anser du?
Antingen anser man att det som cyklist i trafiken är bra att även uppfatta sin omgivning med hörseln eller också inte. Vad anser du?

Vad

Tänk vad mycket svar det blev på detta inlägg. Kul att läsa allas åsikter

Ganska bra sammanfattning av min namne.

aspekten är ju annan... tex

om man nu har musik under sin cykeltur.. och med det vänder på huvudet och använder där med önen för att kontrollera bakomvarande trafik.

mot att

inte ha musik, "lita" på sin hörsel och därmed inte kontrollerar bakomvarande

Stures inlägg köper jag bara som en överslätning men inte som ett svar. Alldeles för många "om" och "men". Att utgå från att den som försvinner in i musiknjutningens värld är mer benägen att vända sig om för att hålla koll på trafiken är enbart krystat. P

Tänk på det är när ni kör bil. I vilken utsträckning har ni koll på trafiken mha backspeglarna och hur mycket litar ni på hörseln då? Med musik i bilstereon.

Jag förlitar mig inte på hörseln i varje fall inte på landsväg. Inne i stan kör jag nog gärna ut

Det är ganska vanligt att hålla ungefär samma hastighet som de andra biltrafikanterna med bil. Dock är det svårare med cykel.

Jag har en helt döv cyklist i den grupp jag cyklat med några gånger. Så att ha full hörsel för bilar är inget måste, det är dessutom de som kommer bakifrån som ska se upp framåt vare sig det är cyklist,gående eller annan bil framför.

Det finns en bra poä

Hur ofta cyklar denna döva cyklist själv?
Menar ni på fullt allvar att det är positivt med reducerad hörsel i trafiken?