Quote from Bertil Nolheim on 29 September 2009, 21:06Fullt så långt behöver man kanske inte gå även om jag haft tankar på stingpinne med en vass spik änden när jag blivit omkörd med för liten marginal.
Faktum kvarstår backspegel ger bättre överblick av som finns bakom.
Fullt så långt behöver man kanske inte gå även om jag haft tankar på stingpinne med en vass spik änden när jag blivit omkörd med för liten marginal.
Faktum kvarstår backspegel ger bättre överblick av som finns bakom.
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 21:09Jag reducerar inte de instrument jag har för att observera min omgivning men jag köper heller inga ytterligare för att förbättra min säkerhet.
Och fåfängan är säkert en anledning till att jag inte köper speglar odyl men knappast till varför jag låter bli
Jag reducerar inte de instrument jag har för att observera min omgivning men jag köper heller inga ytterligare för att förbättra min säkerhet.
Och fåfängan är säkert en anledning till att jag inte köper speglar odyl men knappast till varför jag låter bli
Quote from Bertil Nolheim on 29 September 2009, 21:13Jag kompenserar å andra sidan min reducerade hörsel med extra hjälpmedel.
Det blir alldeles för trist att pendla 2 * 2.5 mil var dag utan radio.
Jag kompenserar å andra sidan min reducerade hörsel med extra hjälpmedel.
Det blir alldeles för trist att pendla 2 * 2.5 mil var dag utan radio.
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 21:16Dålig koncentrationsförmåga?
Jag cykelpendlade också 2*23 under några år och det gick utmärkt utan musik.
Dålig koncentrationsförmåga?
Jag cykelpendlade också 2*23 under några år och det gick utmärkt utan musik.
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 21:19Lars M: Inte så säker på att du gör det. Att se mer kanske inte alls ersätter de ljud du missar. Att ha flera sinnen med i leken känns säkrare än att bara ha ett superbra.
Lars M: Inte så säker på att du gör det. Att se mer kanske inte alls ersätter de ljud du missar. Att ha flera sinnen med i leken känns säkrare än att bara ha ett superbra.
Quote from Bertil Nolheim on 29 September 2009, 21:19Nä, inte dålig koncentrationsförmåga. Bara roligt att ha nåt att lyssna på och reducera vindbruset en aning. Jag lovar att backspegeln kompenserar de förlorade hörselintrycken mer än väl.
Har du provat att cykla med backspegel?
Nä, inte dålig koncentrationsförmåga. Bara roligt att ha nåt att lyssna på och reducera vindbruset en aning. Jag lovar att backspegeln kompenserar de förlorade hörselintrycken mer än väl.
Har du provat att cykla med backspegel?
Quote from Bertil Nolheim on 29 September 2009, 21:20Det är väldigt ovanligt att jag blir överraskad av bilar som jag inte redan har sett.
Det är väldigt ovanligt att jag blir överraskad av bilar som jag inte redan har sett.
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 21:22Javisst, i låg-mellanstadiet hade jag spegel på cykeln. En blå Mustang med slopat ovanrör. Jag tror att spegeln försvann i en eskapad nedför trappor eller annat kul.
Javisst, i låg-mellanstadiet hade jag spegel på cykeln. En blå Mustang med slopat ovanrör. Jag tror att spegeln försvann i en eskapad nedför trappor eller annat kul.
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 21:24Det handlar om att bli överraskad utan om att höra "var" bilen är, 5, 50 eller 100 meter bakom gullegumpen.
Det handlar om att bli överraskad utan om att höra "var" bilen är, 5, 50 eller 100 meter bakom gullegumpen.
Quote from Bertil Nolheim on 29 September 2009, 21:25Kanske hade du inte den spegeln för att det var så väldigt bra att se bakåt.
Kanske var det lite tufft med en sån spegel eller...Jag tror inte att jag kan omvända racercyklister att börja använda spegel. Jag förstår att ni är för fåfänga för det. Men de
Kanske hade du inte den spegeln för att det var så väldigt bra att se bakåt.
Kanske var det lite tufft med en sån spegel eller...
Jag tror inte att jag kan omvända racercyklister att börja använda spegel. Jag förstår att ni är för fåfänga för det. Men de