Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är väl inte svårare än att ligga närmare mittlinjen i villaområden där det kan finnas barn och hålla ner farten när man inte kan se åtminstone några meter vid sidan av vägen. Jag har aldrig varit ute för att vara nära att köra på ett barn, som tur är.

> Jag menar att det är svårt att se runt hörn, att se varningsrop/signaler, att se barnen som leker på andra sidan staketet osv.

Är det såna trafiksituationer som är fonden för den här diskussionen så kanske inte jag säga så mycket mer då förekomsten av

åberg: Du ser ingen nytta med hörsel i trafiken? I så fall anar jag större problem.
Sen kanske det inte främst är just din cykelväg vi pratar om, inte ens om vi lägger till behovet att höra bilar framför och bakom, varningssignaler och annan information o

många scenarion nu som verkar lite väl tillrätta lagda!?..

villa område o barn?... när bombar ni på allt ni har i sånna områden?.. d är väl att tigga om problem oavsett om man har musik eller inte?... skulle aldrig tänka mig att köra i nga högre hastigh

Sture: Jag är hygglig och har överseende med ditt förvirrade inlägg eftersom du inte verkar ha följt tråden och läst vad som skrivits.

Fredrik: Ifall du har uppfattningen att jag tycker att hörseln inte i nåt läge kan spela roll för cyklistens säkerhet så får jag upplysa att det inte förhåller sig så. Det finns för det mesta nytta med hörsel i trafiken. Stor nytta. Det är vi överens om.

jag är förevigt tacksam för det överseendet.. och döva/hsk männsikor är de sämsta personerna i trafiken för de saknar ett sinne som hörsel?

svart & vitt..

eller...!?

Sture: Om du inte vill fortsätta i fantasins vilsna korridorer så läs igen. Det är jag som säger att döva/hörselskadade är skickliga i trafiken medan du implicit gör dem till motsvarande din förmåga då du temporärt sätter ner din hörsel.
Jag vågar påstå

tjatmostrar f-låt tjatfarbröder 🙂

Ni som tycker det är ok med musik i öronen när ni cyklar; tycker ni även det är ok att prata i mobilen?

Lars skrev "Jag tycker det är var och ens val det är ju främst den egna säkerheten det är fråga om."
Det är ju oxå ett märkligt resonemang. Det är ju