Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag prata ofta i mobben när jag cyklar. Har handsfree

Jonas: Jag tror nog att jag blir värst skadad om en bil kör på mig bakifrån. Vad tror du?

Med risk för att bli tjatig: Jag använder backspegel och har helt säkert mycket bättre koll på vad som närmar sig bakifrån än vad man kan ha med hörsel + att vända

Använd sub-bas! Då hör de andra trafikanterna DIG!

Jag fattar inget. Varför stänga ute nåt av upplevelsen? Trivs ni inte i nuet? Längtar ni bort?

Det är nog jag som inte fattar. Kanske blir cykelpass, biobesök och andra sinnliga upplevelser förhöjda av proppar i öronen? Jag har liksom inte kommit på tank

Dessvärre är det inte alltid njutning att cykla 25 km till och från jobbet varje arbetsdag året runt :-). Man kan behöva lite extra förströelse.

Dan: Man SKULLE kunna ställa samma fråga angående ditt biobesök...

Jag kan verken cykla eller träna eller promenera utan musik ,jag älskar att lyssna på musik

okdå, Lars. Jag erkänner att jag på väg till och från jobbet alltid har proppar i öronen. Jag vill inte missa alla bra podcasts från P1 och dessutom har jag kommit på att det är enda säkra sättet att inte ha obesvarande telefonsamtal när man kommer fram.

Nja, jag menade mer att ett biobesök i sig själv kan tolkas som en verklighetsflykt vilket i sin tur då skulle kunna härledas ifrån att man inte är nöjd med det liv man lever just nu, precis som att lyssna på musik när man cyklar.
Själv lyssnar jag aldri

Ah. Då missförstod jag dig, Tord.

Jag har för övrigt ingen synpunkt på hur andra väljer att uppleva sina tärningspass, jag är säker på att de vet bäst själva vad som passar dem bäst. Jag är bara genuint nyfiken på fenomenet.