Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För vissa är det värt risken såklart, men att hävda att säkerheten är oförändrad är en annan sak.

Man har ju ön att se med. Gående i Sthlm ser eller hör inte cyklister oavsett om de har eller inte har musik eller mobil i öronen.

Största risken med musik i öronen som cyklist är kanske att man lever sig in i musiken och tappar fokus verkligheten.

Hej alla.

Personligen tycker jag att det är olämpligt att lyssna på musik när man cyklar landsväg (bilar är hårda) eller springer i skogen ensam (mkt konstigt folk som smyger omkring), åtminstone med lurar i båda öronen.

Själv skulle jag aldrig kunna h

Hur många skulle känna sig som ansvarsfulla vuxna om de rekommenderade en 10-15-åring att sticka ut i trafiken för att cykla med musik i öronen?
Och kanske till och med hävda att det är bra för dem eftersom de då blir mer koncentrerade och medvetna om de

Nu börjar det bli tramsigt.
Först och främst finns det inte den trafikmognad hos 10-15 åringar som skulle behövas. De behöver all hjälp de kan få för att komma ihåg var de befinner sig på grund av deras impulsivitet. Det finns ju andra anledningar till v

Amen!

Kan vi säga som på diplomatspråk? Vi är överens om att vi inte är överens.

Heja Lars. Jag håller på dig. Cyklar också med radio i öronen t/f jobbet, och backspegel. Vill inte vara utan Radio Stockholm, särskilt inte på morgnarna när man hör om trafikstockningar än här, än där. Underbart att höra när man cyklar. Backspegeln är oe

klart att man lyssnar på musik.. annars går det inte att va ute länge på distanspassen 😛 hade inte jag klarat iaf...

Har ofta musik i lurarna när jag motionerar men tillhör nog en minoritet då jag lika gärna kan lyssna på speedad punk som svenska trubadurer. 🙂

Har inte lusläst alla synpunkter. För egen del har snäcka i ett öra (höger) och lyssnar på annat ljud i vänstra. Kallas för simultan. När jag får ett samtal från Loyden som vill köra om då håller jag till höger och fäller in stingpinnen. Trabanten får vän