Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 00:28Jag lyssnar på musik när jag tränar själv och emellanåt tar jag ett samtal när det ringer också (det är liksom samma apparat...). Och precis som upprepats ett antal gånger är det viktiga att man är medveten om vilka begränsningar man drar på sig. Det är b
Jag lyssnar på musik när jag tränar själv och emellanåt tar jag ett samtal när det ringer också (det är liksom samma apparat...). Och precis som upprepats ett antal gånger är det viktiga att man är medveten om vilka begränsningar man drar på sig. Det är b
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 08:10Under hur lång tid klarar en människa att bibehålla ökad koncentration? I hur många minuter av ett monotont 2-4-timmars cykelpass existerar den där ökade medvetenheten om att säkerheten är nedsatt?
Nåja. Vi kan nog sluta oss till att om vi lägger undanta
Under hur lång tid klarar en människa att bibehålla ökad koncentration? I hur många minuter av ett monotont 2-4-timmars cykelpass existerar den där ökade medvetenheten om att säkerheten är nedsatt?
Nåja. Vi kan nog sluta oss till att om vi lägger undanta
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 08:21Jag är övertygad om att en medveten och skärpt cyklist med musik i lurarna är mindre säker än en medveten och skärpt cyklist utan musik.
Jag är övertygad om att en medveten och skärpt cyklist med musik i lurarna är mindre säker än en medveten och skärpt cyklist utan musik.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 08:29En säkrare cyklist är säkrare än en mindre säker cyklist. Men det var ju kanske inte riktigt vad frågan handlar om...
En säkrare cyklist är säkrare än en mindre säker cyklist. Men det var ju kanske inte riktigt vad frågan handlar om...
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 11:37Hmmm, det kanske är en profetia att "Walk Idiot Walk" i lurarna hjälper mig uppför backarna?...
Hmmm, det kanske är en profetia att "Walk Idiot Walk" i lurarna hjälper mig uppför backarna?...
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 11:44Kör man mc vänjer man sig vid att man inget hör... och där är man relativt oskyddad också.
Kör man mc vänjer man sig vid att man inget hör... och där är man relativt oskyddad också.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 11:54... men ligger i samma trafikrytm som bilister eller snabbare.
Fascinerande maktstrid i den här tråden. Det är svårt att argumentera för att trafiksäkerheten är oförändrad med musik i öronen, men vissa försöker ihärdigt ändå.
... men ligger i samma trafikrytm som bilister eller snabbare.
Fascinerande maktstrid i den här tråden. Det är svårt att argumentera för att trafiksäkerheten är oförändrad med musik i öronen, men vissa försöker ihärdigt ändå.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 11:55Det gäller mopeder också och de har cykelfart.
Det gäller mopeder också och de har cykelfart.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 12:31Vore det säkrare för motorcyklister/mopedister om de hörde omgivningen medan då är ute i trafiken? Ja, såklart.
Vore det säkrare för motorcyklister/mopedister om de hörde omgivningen medan då är ute i trafiken? Ja, såklart.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 12:43Det verkar tydligen vara värt risken då... liksom att cykla i höga farter utan skyddskläder.
Det verkar tydligen vara värt risken då... liksom att cykla i höga farter utan skyddskläder.