Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Förra året när jag va på simskola på kvällen ,gick jag med mp3 spelare dit och hem och hörlurar på mig ,men simläraren sa åt mig att bara ha en hörlur på mig annars skulle hon klippa av dem andra pga man kan inte höra om nån kommer, hennes kompis hade gåt

Cyklar med musik gör jag inte så ofta, men springer och det är musik av en viss typ som jag egentligen inte lyssnar på (podrunner) som har funktionen att hjälpa mig hålla takten, kadensen uppe. Skulle jag lyssna på musik när jag cyklar är det i samma syft

Vad säger försäkringsbolagen om att cyckla med lurar i öronen?
Får man full ersätning vid olycka?

Det skulle förvåna mig.

Mig skulle det förvåna om de frågade en sån sak. Den enda gång jag fått ersättning för en cykelolycka frågade de i alla fall inte.

Om det blir polisutredning, så lär dem läsa den iallafall, nåt annat skulle förvåna mig.
Nu är det inte olagligt att cykla med musik i öronen, så alla får göra som dem vill, men det kan vara bra att veta att försäkrinksbolagen med största sannolikhet lär

Då torde det vara oaktsamt att ha bilradion/-stereon på också då, när man kör bil? Man hör ju obetydligt av omgivningen när man sitter i bil. Då förlitar man sig också på backspeglar och sikt framåt. Jag är tveksam till om ett försäkringsbolag skulle driv

Om nu nån dristar sig till att köra på cykelbanor inne i stan så finns det ett stort antal som är uppkopplade i cyberrymden och går rakt ut utan att se sig för framför folk som cyklar. De har ganska svårt att få ut ersättning också.
Ungefär som Arne när h

Hans: Jag tänker inte chansa 😉
Jag måste säga att jag blir lite imponerad av er som kör med backspegel, för det visar att man på allvar är mån om rafiksäkerheten (om än endast sin egen:-) ) och skiter i alla stilpoliser.

En eloge till alla backspegelscy

Jag har haft backspegel på cyklen i flera år.
Kändes lite märkligt i början men nu vill jag inte vara utan den (h)