Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Menar du att jag inte skulle se det bättre mha backspegeln än vad du kan höra?

Alla får väl göra sina val.

> Dålig koncentrationsförmåga?

Ja.

Om man som Fredrik befarar "försvinner in i en musiknjutningsvärld" för att man har musik i örat så skulle jag tippa att det är förenat med halvdan koncentrationsförmåga.

Nu var det frågan om varför nån vill höra trafiken och vilken perception hörseln faktiskt ger. Det var inte ifall en spegel är bra, bättre eller bäst i trafiken.

Eftersom jag inte ser bra ut så gillar jag inte risken för bländning.

Tyvärr blir nog inte njutningen fullt så stor för mig 🙂
Det handlar mer om slölyssning.

> Det handlar om att bli överraskad utan om att höra "var" bilen är, 5, 50 eller 100 meter bakom gullegumpen.

Ibland blåser det på slätten även i Skåne har jag hört. Hör du alla på 100 eller 50 meter med vindbruset i örat så är det bara att gratulera.

Det är väl självklart att hörseln hjälper till. Jag vill dock inte förlita mig enbart på hörseln för att veta om nåt närmar sig bakifrån. Jag vill se VAD som kommer.

Jag menar att det är svårt att se runt hörn, att se varningsrop/signaler, att se barnen som leker på andra sidan staketet osv. Mycket som snart kommer inom det möjliga synfältet kan man först bli varse mha hörseln. Bra att ha både syn och hörsel med sig o

Jag tror att jag hör mindre med Snoddas i öronen men jag har säkert fel.
Jag tillhör de som inte har testat att träna med musik. Det fungerar utan musik.

Vad gäller lekande barn tror jag nog att försiktighet är att fördra. Jag vill i varje inte köra på barn, så jag ser till att hålla ut och hålla ner farten där de kan tänkas finnas.
Lite allmänt sunt förnuft har ju aldrig skadat.

Svårt att hålla ut för barnen som man inte ser och pga musik i öronen inte hör. Och barn har en benägenhet att finnas där man inte kan tänka sig att de ska vara.

Jag hoppas inte nån får för sig att jag bara förlitar mig på hörseln, inte ens vad gäller de