Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

david mfl.. ta en tripp till Örebro!.. den staden är full med döva och hörselskadade människor.. i trafiken.. i bil, gåendes och cyklandes... det är ytterst sällan en döv människa blivit skadad i stadstrafiken..

tycker det är grova övertramp i både hyffs

Personligen föredrar jag att inte använda känseln för att notera annalkande fordon, attackerande hundar odyl. Hörseln är att föredra. Även när det gäller att bli uppmärksam på lekande ungar, missljud hos min cykel, varningsrop etc.

Inte heller blir jag

> Att utgå från att den som försvinner in i musiknjutningens värld är mer benägen att vända sig om för att hålla koll på trafiken är enbart krystat.

Det som sture skrev var ju att om man är medveten att man i en del fall hör trafiken sämre med musik så b

Jodå, jag har tävlat i Örebro och cyklat i den staden också.

Vissa kan inte inse att det handlar om ifall det är en negativ faktor i trafiken att framföra en cykel med reducerad hörsel?
Ni får cykla med torrdräkt om ni vill för mig.
Det förändrar inte fa

> Menar ni på fullt allvar att det är positivt med reducerad hörsel i trafiken?

Tror inte att det är nån som har påstått det. Däremot skulle jag vilja påstå att det är negativt med dålig koncentrationsförmåga.

Det finns positiva saker med musik och det

Jag ser framför mig korsningen på Tågaborg med högerregel med hörlurar, brrr! Rysning!! Jag tycker man behöver sin hörsel för att varsebli tidigare i t ex en korsning. Men så är jag en mes...

åberg: Om man inte cyklar och njuter av musiken så kanske man kan låta bli den helt? Så visst är det en njutning med musik och den tar av koncentrationen. Fast man kan ju låtsas att det inte är så för att krystat motivera musiklyssnandet.

Det är osäkrare

"Döva cyklister? Rätt vansinnigt om du frågar mig."

jo jag tackar jag!!... det var ju verkligen ett smidigt inlägg!?... eller?..

den meningen anser jag vara ett totalt förakt mot döva/hsk människor!..

Ni som är så noga med att hålla koll på trafiken runt om er att ni inte vill ha musik i öronen (vilket jag iofs respekterar till fullo). Jag tycker det är var och ens val det är ju främst den egna säkerheten det är fråga om.

Varför inte öka er uppmärksam

En stingpinne är en prydnad på varje cykel.