Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMölndalslöpare! Förenen eder!
You need to log in to create posts and topics.

http://www.gp.se/nyheter/molndalharryda/1.262884-abys-loparslinga-avstangd

Ärligt talat!
Hur tänkte de när de bestämde sig för att stänga av Mölndals enda 1179-metersgrusbana i nästan ett helt år? Utan att erbjuda ersättningsbana!
Skandal!

Hade jag va

Varför springa runt kommunhuset när man kan springa _i_ kommunhuset. Det är ordentligt irriterande för soffpotatisarna.

Innomhus löpning passar bra (t+)
Kommer det fungera med vätskan?

(t+) Har för mig att man kan springa runt de soffor som står arrangerade i mitten av entreen i kommunhuset. Det är där alla sitter och väntar på tex bygglov...
Det borde bli i alla fall 40 meter/varv.

Är det nåt jag missat? Vad är så speciellt med en 1179-meters grusbana?
Går det inte att springa på en bana som är 2000 meter istället eller vilken annan distans som helst?

"låt dem äta kakor"...
Hade det funnits en 2000-metersbana hade jag gärna sprungit på den istället.

Ok, det var formuleringen "Mölndals enda 1179-metersgrusbana" som jag reagerade på, men då var egentligen "Mölndals enda grusbana" som det syftades på 🙂

Mölndals enda platta grusslinga...

Under en stor del av året har vi ju haft grus överallt i Mölndal pga. alla vägarbeten som huvudsakligen verkar gå ut på att göra förhållandena för cyklister sämre än innan...

Alla vägarbeten, hela idén med vägar, går inte ut på att förbättra för trafikanter av olika slag utan för att försämra. Färdigställandet av en väg tas som ett löfte på att man ska kunna åka här. Sen då man vant sig vid detta så börjar vägarbetena och dom