Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMölndalslöpare! Förenen eder!
You need to log in to create posts and topics.

Hästar är dagdjur, de springer inte när det är mörkt (tror jag).
Får ta mig dit och reka mera, det här går ju inte an, jag har ju grusabstinens...

Kan man inte lite diskret klippa upp staketet vid kortsidan? Åby är ju den bästa löparbanan i regionen (tycker jag)

Nu har jag mailat kommunen - gatukontoret.park@molndal.se - och frågat om de inte kan tänka sig att fixa en annan ingång till slingan. Vore säkert bra om fler hörde av sig och talade om att vi vill ha vår slinga.

Hej!
Jag jobbar på Åbyområdet och hela området är avstängt av just för att det är en byggarbetsplats, dvs det finns gropar, lera, liggande stolpar och tunga maskiner överallt. Det är svårt nog att navigera där gående i dagsljus. Det är en onödig risk att

Det är just avsaknaden av backar som gör Åby grus så attraktivt för backsvaga asfaltslöpare...

ni kan kanske gå in via grinden vid ishallen och bandybanan och snedda lite försiktigt över fotbollsplanerna till slingan... 🙂 den grinden är öppen under ishallens öppettider, dvs ungefär 6:30- 23... men ni hörde det inte från mig 🙂

Det är lugnt, Kristin. Det stannar mellan dig och mig och internet.

hehe precis...

Jag var och rekade slingan i förrgår...
Det är mycket riktigt så att det är en byggarbetsplats, med en massa "skit" i vägen, men som sagt, det GÅR att springa där, till nöds!
Ett litet tips, som var aktuellt i måndags, är att en liten grind, bakom pumphus