Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMünchen marathon- hur är banan?
You need to log in to create posts and topics.

Någon vet hur banan på München Marathon är: backig, knixig, flack? Hur är den i jämförelse med marorna i Stockholm, New York, Berlin, Frankfurt eller Amsterdam?

(Skall försöka bestämma ett mål för loppet, om två veckor, men då är det ju bra om man har n

Har inte sprungit den men banan ser ju betydligt lättare ut än Stockholm, 31 m mellan högsta och lägsta punkt men inga branta backar enligt höjdprofilen utan på sin höjd lite böljande.

Några knixiga svängar kanske men i stort ser ju banan väldigt trevlig

Det är en lång envarvsbana!
de två milen i mitten är rätt trista då man springer lite utanför stan genom villakvarter och det är inte så mycket publik. Men ganska lättsprunget, inga rejäla backar utan ber böljande och bra underlag.
Sista milen vänder man

Jag har sprungit den för ett par år sedan. Riktigt trevlig bana tycker jag. Gillar kombinationen att man är mitt inne i stan och det är folk som hejar samt att man har tystare partier med vacker park/skogsparti. Banan är ganska flack och lättsprungen. Mål

Jag sprang 2015. En lätt och fin bana med en häftig målgång. Här kan du om du vill läsa lite om mina upplevelser.

http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=168285

Jag sprang i fjol och jag håller med om det som tidigare skrivits, ett bra och i mina ögon lite underskattat lopp. Pricken över i är enligt mig Olympiastadion. Sent ska känslan glömmas när man kom från tunnelbanan på morgonen och i gryningsdiset såg strål

Stort tack för synpunkterna! Det var precis den typen av subjektiva upplevelser jag var ute efter. Skall bli inspirerande att tänka på Frank Shorter under loppet. Och kopiera hans uppladdning: (ett par pilsner da´n innan). Tack igen 🙂