Quote from Jonny Persson on 5 June 2012, 11:36Kan man programmera C++ behöver man inte bo i Kalahariöknen.
Kan man programmera C++ behöver man inte bo i Kalahariöknen.
Quote from Elias Engqvist on 5 June 2012, 11:40För de mindre fantasifulla läsarna kan jag väl berätta att jag på ett fånigt sätt försökte åskådliggöra att man kan dra konstiga (intetsägande) slutsatser om man vill.
För de mindre fantasifulla läsarna kan jag väl berätta att jag på ett fånigt sätt försökte åskådliggöra att man kan dra konstiga (intetsägande) slutsatser om man vill.
Quote from Bjarne Lewin on 5 June 2012, 11:42http://hjarnfysik.blogspot.se/2012/04/de-sista-jagarna.html
Blogginlägget innehåller en film "The great dance" som är helt underbar. Filmen handlar om äldre jaktmetoder. Den springande jakten kommer först i slutet.
"The great dance" är en helt underbar
http://hjarnfysik.blogspot.se/2012/04/de-sista-jagarna.html
Blogginlägget innehåller en film "The great dance" som är helt underbar. Filmen handlar om äldre jaktmetoder. Den springande jakten kommer först i slutet.
"The great dance" är en helt underbar
Quote from Elias Engqvist on 5 June 2012, 11:53Tack Evely
Tack Evely
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 11:55Vi i Europa har ju lite neanderthal-dna i oss. Tror inte neandertalarna sprang ifatt renar, i så fall är det mer snöskoliknande fötter som krävs. Iofs lätt att springa ifatt en säl, men som jaktmetod är den inte så uthållighetskrävande så att man blir mar
Vi i Europa har ju lite neanderthal-dna i oss. Tror inte neandertalarna sprang ifatt renar, i så fall är det mer snöskoliknande fötter som krävs. Iofs lätt att springa ifatt en säl, men som jaktmetod är den inte så uthållighetskrävande så att man blir mar
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 11:58Att bara springa tar han upp som dem enda naturliga sporten. Men borde vi inte ha med någon kastgren också? T.ex. spjut. Gärna i kombination med löpning.
Att bara springa tar han upp som dem enda naturliga sporten. Men borde vi inte ha med någon kastgren också? T.ex. spjut. Gärna i kombination med löpning.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 12:14Troligtvis hade hästen vunnit i lördags...
Troligtvis hade hästen vunnit i lördags...
Quote from Funbeat user on 6 June 2012, 06:48Min teori är att människan är det enda djur som har en outtömlig vilja att söka efter vilken egenskap som skiljer just människan från övriga djur.
Detta, mina kära vänner, är troligen det enda som skiljer oss från övriga djur.
Om det nu är så viktigt.
Min teori är att människan är det enda djur som har en outtömlig vilja att söka efter vilken egenskap som skiljer just människan från övriga djur.
Detta, mina kära vänner, är troligen det enda som skiljer oss från övriga djur.
Om det nu är så viktigt.
Quote from Funbeat user on 6 June 2012, 11:36T H White, som säkert hittade det någon annanstans, citerar inte direkt utan ganska fritt, "människan är ett ständigt foster som utvecklar de egenskaper och _verktyg_ hon behöver för att överleva och överträffa andra arter".
Hästar är större djur som kan
T H White, som säkert hittade det någon annanstans, citerar inte direkt utan ganska fritt, "människan är ett ständigt foster som utvecklar de egenskaper och _verktyg_ hon behöver för att överleva och överträffa andra arter".
Hästar är större djur som kan
Quote from Elias Engqvist on 6 June 2012, 23:40Magnus (t+)
Magnus (t+)