Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kan man programmera C++ behöver man inte bo i Kalahariöknen.

För de mindre fantasifulla läsarna kan jag väl berätta att jag på ett fånigt sätt försökte åskådliggöra att man kan dra konstiga (intetsägande) slutsatser om man vill.

http://hjarnfysik.blogspot.se/2012/04/de-sista-jagarna.html

Blogginlägget innehåller en film "The great dance" som är helt underbar. Filmen handlar om äldre jaktmetoder. Den springande jakten kommer först i slutet.

"The great dance" är en helt underbar

Tack Evely

Vi i Europa har ju lite neanderthal-dna i oss. Tror inte neandertalarna sprang ifatt renar, i så fall är det mer snöskoliknande fötter som krävs. Iofs lätt att springa ifatt en säl, men som jaktmetod är den inte så uthållighetskrävande så att man blir mar

Att bara springa tar han upp som dem enda naturliga sporten. Men borde vi inte ha med någon kastgren också? T.ex. spjut. Gärna i kombination med löpning.

Troligtvis hade hästen vunnit i lördags...

Min teori är att människan är det enda djur som har en outtömlig vilja att söka efter vilken egenskap som skiljer just människan från övriga djur.

Detta, mina kära vänner, är troligen det enda som skiljer oss från övriga djur.

Om det nu är så viktigt.

T H White, som säkert hittade det någon annanstans, citerar inte direkt utan ganska fritt, "människan är ett ständigt foster som utvecklar de egenskaper och _verktyg_ hon behöver för att överleva och överträffa andra arter".
Hästar är större djur som kan

Magnus (t+)