Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMår illa efter jogginturen
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Några gånger efter att jag joggat så har jag börjat må illa. En gång var det till och med så att jag kräktes. Jag trodde först att det kom när jag inte åt mat tillräckligt fort efter passet. Men id

Väntar du tillräckligt länge innan du tränar? Jag mådde jämt illa efter löpning i höstas...men nu har jag börjat vänta nästan 3 timmar efter maten innan jag springer. Helt klart skillnad! Nu får jag bara lite halsbränna oftast.

/Susanna

Det har jag inte tänkt på faktiskt! Jag brukar springa typ 2 timmar efter att jag ätit... Fast idag gick det nog nästan tre timmar.

Tar du i för hårt kanske? Skulle kunna tänka mig att det kan ha den effekten.

Nu cyklar ju jag rätt mycket men en sak som kan ge mej grymt ont i magen och illamående är att dricka för kallt vatten! Så nu kör jag med camelbaken under jackan och vips är jag av med superontimagenåkomma!!
Detta kanske inte stämmer för dej.. men tja.. e

Salter och mineraler? Drick en avslagen mineralvatten timmen innan löpningen. Tror att cyklister brukar suga på några tabletter för att undvika illamåendet.

Menar du GT tabletterna? Jag tar dom för att bla slippa kramp. De innehåller mycket bra jox som mineraler o salter.

OK ska testa det där med mineralvatten!

Tack för alla tips!

Johanna - du är iallafall inte ensam. Jag mår ALLTID illa efter tävlingar (dvs när jag har ansträngt mig mer än normalt) och ofta efter långpass också. Efter maran förra året så kunde jag inte äta på hela kvällen, helt hopplöst. Det är som att när kroppen

Mjölksyra kan ju få en att må illa också! Sven Nylander, ni vet han Ren Idrott *host host*, han kräktes väl nästan efter varje lopp han gjorde, fast det är klart det är skillnad på 400 m häcklöpnng och en joggingtur.. För jag gissar att joggingturen inte