Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMår illa efter jogginturen
You need to log in to create posts and topics.

Nej man tar nog i lite mer explosivt på 400 meter...

Funderade på det där med mineraler. Läste i en tidning att det kan vara bra att dricka sportdryck. Vad tror ni om det? Finns det några som inte innehåller så mycket socker?

Eh, det är ju det som är poängen med sportdryck. Socker alltså.

Jag kan inte dricka sportdryck heller under ansträngning, det vänder i magen. Russin däremot funkar finfint.

Annars kan ju vätskeersättning funka (t.ex. Apotekets Resorb).

Det är knepigt det där med magen och träning ibland. Sist jag sprang gjorde jag misstaget att äta ett päron innan. Det gör jag aldrig om - förmodligen för hårdsmält. Jösses vilket magknip jag fick... 🙁

Mela det har du ju rätt i... (H)

Vätskeersättning sa du. Eller kan man bara blanda i lite salt i proteindrinken???

Johanna: Jag har kikat i din kalender och jag tycker inte du borde behöva vare sig vätskeersättning eller sportdryck under dina nuvarande löppass. Jag tror det är något annat som är tokigt som gör att du mår illa..... Du får väl fundera på VAD du äter inn

Kan det vara att du kör för hårt?

Har du en pulsklocka? Innan jag skaffade en fick jag alltid blixtrande huvudvärk när jag sprungit, men jag har märkt att håller jag mig under en viss pulsnivå eller går över den först när jag är uppvärmd så är det inga p

Jag vet inte jag. Idag körde jag ett riktigt hårt pass, med intervallträning. Efteråt drack jag en proteindrink och åt en banan. Sen väntade jag med maten i kanske tv timmar. När jag kände att illamåendet var på väg åt jag middag och då blev det bra. Så j

Ny på löpning?
Alltid i början av träning så reagerar kroppen som om det är som om du är i flykt. Då släpper kroppen ut en massa hormoner och det kan bidra till illamåndet.
Många som löper längre sträcker blir dåliga i magen eller/och illamånde.

Jag har väl hållit på från och till i 10 år snart... Men det är klart jag tror jag springer längre och kanske också lite fortare än vad jag har gjort tidigare.

Jag kan ju säga att jag mådde illa efter jag var ute i lördags på min lång runda. Känns som det är sånt som händer lite då och då för folk.