Quote from Funbeat user on 6 September 2013, 11:53Om styrkeövningar:
För en vanlig "kontorsråtta" som mig, som springer rätt mycket och långt så är det några saker som löpningen inte alls tränar. Det som passar bäst för mig är att gå på friskis och svettis på det som kallas för Core. Mycket fokus på mus
Om styrkeövningar:
För en vanlig "kontorsråtta" som mig, som springer rätt mycket och långt så är det några saker som löpningen inte alls tränar. Det som passar bäst för mig är att gå på friskis och svettis på det som kallas för Core. Mycket fokus på mus
Quote from Funbeat user on 6 September 2013, 18:39Trodde förr som många andra att det är i huvudsak kondition som spelar roll för hur fort man springer och därigenom hur bra löpare man är. Ändrade åsikt efter att jag läst denna (rekommenderas):
http://www.adlibris.com/se/bok/det-perfekta-lopsteget-97891
Trodde förr som många andra att det är i huvudsak kondition som spelar roll för hur fort man springer och därigenom hur bra löpare man är. Ändrade åsikt efter att jag läst denna (rekommenderas):
Quote from Funbeat user on 6 September 2013, 19:33Hur skall ni ha det?
Ett enda perfekt löpsteg t. ex.. Tycker jag är utopia.
När jag ökade träningsmängden blev resultaten bättre.
400 meter var max. jag kunde hålla en någorlunda identisk löpteknik.I natur hade/har jag säkert 50 olika.
För min del
Hur skall ni ha det?
Ett enda perfekt löpsteg t. ex.. Tycker jag är utopia.
När jag ökade träningsmängden blev resultaten bättre.
400 meter var max. jag kunde hålla en någorlunda identisk löpteknik.
I natur hade/har jag säkert 50 olika.
För min del
Quote from Funbeat user on 6 September 2013, 23:48Bra Runaday-post, finns väl inte nån friidrotts-eller löpar-klubb som inte har regelbunden löpskolning. Självklart är det bra även om man inte är med i någon klubb.
Bra Runaday-post, finns väl inte nån friidrotts-eller löpar-klubb som inte har regelbunden löpskolning. Självklart är det bra även om man inte är med i någon klubb.
Quote from Funbeat user on 7 September 2013, 00:03Lite nördigt kanske. Jag gillar snygg löpning och snygg löpning för mig innehåller framfota isättning. För min egen del klarar jag av att "se snygg ut" upp till ca 20 km.
Lite nördigt kanske. Jag gillar snygg löpning och snygg löpning för mig innehåller framfota isättning. För min egen del klarar jag av att "se snygg ut" upp till ca 20 km.
Quote from Funbeat user on 7 September 2013, 07:31Klart det finns löparklubbar som inte kör löpskolning. Vi stretchar inte heller (H)
Klart det finns löparklubbar som inte kör löpskolning. Vi stretchar inte heller (H)
Quote from Funbeat user on 7 September 2013, 08:00Niklas. Reta inte upp de som vet perfekt bäst.
De arbetar för en "bra" sak.
Alla skall klonas och då finns inga motsägare.
Fast behövs då några "experter"?Är underbart glad för att vara väldigt olik. (t+)
Lär göra allt fel enligt experter, men stort
Niklas. Reta inte upp de som vet perfekt bäst.
De arbetar för en "bra" sak.
Alla skall klonas och då finns inga motsägare.
Fast behövs då några "experter"?
Är underbart glad för att vara väldigt olik. (t+)
Lär göra allt fel enligt experter, men stort
Quote from Funbeat user on 7 September 2013, 15:28K-G - vad skönt att höra att jag inte är den enda som upplever att framfotasteg bromsar upp! Jag har försökt (inte särdeles ofta eller mycket skall erkännas, men ändå...) och får känslan av att jag liksom skrapar i underlaget och saktas ner för varje steg
K-G - vad skönt att höra att jag inte är den enda som upplever att framfotasteg bromsar upp! Jag har försökt (inte särdeles ofta eller mycket skall erkännas, men ändå...) och får känslan av att jag liksom skrapar i underlaget och saktas ner för varje steg
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 09:45Jag tror man har nytta av en lagom balans mellan styrka och smidighet både när det gäller att springa snyggt, springa snabbt och springa hållfast.
När jag sprang tjejmilen senast roade jag mig med att titta på hur andra sprang. De flesta jag såg tyckte j
Jag tror man har nytta av en lagom balans mellan styrka och smidighet både när det gäller att springa snyggt, springa snabbt och springa hållfast.
När jag sprang tjejmilen senast roade jag mig med att titta på hur andra sprang. De flesta jag såg tyckte j