Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMåste man gilla att meka med cyke …
You need to log in to create posts and topics.

Måste man det? Gör alla det? Jag har inget direkt intresse av att göra det, rullar cykeln och fungerar ok så är jag nöjd och jag lämnar gladeligen in den på lite översyn och service ett par ggr per år. Hade gärna sett pumpfria däck dessutom. Men jag känne

Bryr mig inte ett dugg vad folk tycker om man är en "riktig" cyklist för att man mekar eller inte. Jag är fö ingen cyklist och jag tränar inte cykling - jag cyklar. Byta däck, slang, fixa punka, pumpa, justera växelvajer, fixa kedjan o lite småpyssel prec

Jannike- Varför känner du att du måste bevisa att du kan meka för att du är tjej? Om man inte har intresse för att meka så är det väl bara att skita i det, oavsett vilken könstillhörighet man nu än har. Jag tycker det är lite kul att meka, men det här med

Nej, det behöver man inte alls. När jag hade bil mekade jag aldrig med den. Lämnade till svågern.

Men du bör kunna byta slang själv. Finns inget mer irriterande än att cykla med folk som får punka och tar en timma på sig att byta slang. Öva hemma så blir

Det tar för lång tid att lämna in en cykel och sedan kan jag köpa bättre grejor om jag sköter o servar mina cyklar.
Alltså tid och pengar.

Men det kan ju spara en slant plus att man får utlopp för sin pysselfanatism...
(fast besparingen blir väl när man skrivit av vertygsinköpen...)

köp cykel och passande verktyg sen om ett par år när du köper en ny cykel så har ny standard kommit för allt som sitter monterat så du måste köpa nya verktyg...

Det fina med att vara vuxen är att man kan välja. Jag väljer att spara 500:- genom att offra mig och dra åt den otäcka skruven själv.

Gilla och gilla men man är väl så illa tvungen emellanåt...

Calle, jag är van vid att män tar för givet att jag är okunnig när det gäller teknik (datorer, maskiner mm) i arbeten jag haft och det stör mig eftersom jag inte varit särskilt okunnig. Det skulle därför reta mig om andra cyklister tror att jag inte mekar