Quote from Guest on 18 March 2010, 22:58Hej på er!
Jag har funderat lite på det här med blodsockernivåer under längre träningspass.
Vad tror ni om att mäta sitt blodsocker då och då under längre träningspass för att lära sig lite om vilka nivåer man har och hur kroppen då känns?
Eller är dett
Hej på er!
Jag har funderat lite på det här med blodsockernivåer under längre träningspass.
Vad tror ni om att mäta sitt blodsocker då och då under längre träningspass för att lära sig lite om vilka nivåer man har och hur kroppen då känns?
Eller är dett
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 23:08Det kan inte vara farligt, onödigt eller dumt
jag blev nyfiken på resultatet i alla fall. Det är inte varje dag friska människor vill göra såna tester på sig själva.
Du får gärna dela med dig av resultatet !!kanske kan vara en bra att göra fler än ett
Det kan inte vara farligt, onödigt eller dumt
jag blev nyfiken på resultatet i alla fall. Det är inte varje dag friska människor vill göra såna tester på sig själva.
Du får gärna dela med dig av resultatet !!
kanske kan vara en bra att göra fler än ett
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 20:38Svårt att få fram någon riktigt bra korrelation från lite slumpmässiga kontroller, så du får vara beredd att sticka dig snabbt och ofta.
Se om du inte kan komma i kontakt med någon diabetesläkare eller liknande och få låna en CGMS (typ Medtronic). Då kan
Svårt att få fram någon riktigt bra korrelation från lite slumpmässiga kontroller, så du får vara beredd att sticka dig snabbt och ofta.
Se om du inte kan komma i kontakt med någon diabetesläkare eller liknande och få låna en CGMS (typ Medtronic). Då kan
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 07:22ok fel sport men....
Hade vart ruskigt intressant att se min blodsocker kurva efter fjällräven Classic i fjol - låg däckad på en bänk i 20-30min i duschen efter målgång,
Lyckades inte resa mig förrän jag hade lyckats få i mig en energi kaka...
ok fel sport men....
Hade vart ruskigt intressant att se min blodsocker kurva efter fjällräven Classic i fjol - låg däckad på en bänk i 20-30min i duschen efter målgång,
Lyckades inte resa mig förrän jag hade lyckats få i mig en energi kaka...
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 21:24Onödigt skulle jag vilja säga. Vad får du för kunskaper om dig och din träning med hjälp av det? Hur ska du veta att känslan av hur du mår är korrelerad till blodssockernivå och inte till något annat? Dessutom är ju blodsockernivåerna svårvärderade även h
Onödigt skulle jag vilja säga. Vad får du för kunskaper om dig och din träning med hjälp av det? Hur ska du veta att känslan av hur du mår är korrelerad till blodssockernivå och inte till något annat? Dessutom är ju blodsockernivåerna svårvärderade även h
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 00:03Tack för era svar!
Åsa, jag ställde en öppen fråga och tycker att det är lite synd att du svarar som om jag vore en idiot som funderar på detta.
Du får gärna säga att detta är en dålig idé, men jag tycker att svaret kunde vara lite mer konstruktivt istä
Tack för era svar!
Åsa, jag ställde en öppen fråga och tycker att det är lite synd att du svarar som om jag vore en idiot som funderar på detta.
Du får gärna säga att detta är en dålig idé, men jag tycker att svaret kunde vara lite mer konstruktivt istä
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 09:16"Vad får du för kunskaper om dig och din träning med hjälp av det?"
Kanske identifiera hur det känns när sockret är på väg ner och eventuellt undvika hammarn genom att ta en gel eller justera belastning när den känslan dyker upp ute på vägen?
"Hur ska
"Vad får du för kunskaper om dig och din träning med hjälp av det?"
Kanske identifiera hur det känns när sockret är på väg ner och eventuellt undvika hammarn genom att ta en gel eller justera belastning när den känslan dyker upp ute på vägen?
"Hur ska
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 11:41åberg _, ja det var åt det hållet jag tänkte.
åberg _, ja det var åt det hållet jag tänkte.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 12:46Ickediabetiker får inte någon fallande nedgång av blodsockret utan det faller direkt "rakt" ned och hammaren infinner sig.
Diabetiker får ett långsamt fallande blodsocker och kan därmed lättare känna skillnad på olika blodsockernivåer.
Ickediabetiker får inte någon fallande nedgång av blodsockret utan det faller direkt "rakt" ned och hammaren infinner sig.
Diabetiker får ett långsamt fallande blodsocker och kan därmed lättare känna skillnad på olika blodsockernivåer.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 12:57Då blir det jobbigt.
Då blir det jobbigt.