Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

För att svara på frågan istället för att diskutera motivet kan man väl säga att om du har en någotsånär modern smartphone eller allrahelst gps-klocka så funkar det helt godtagbart. Gör det inte det för dig så bör du nog fundera på att skaffa en bättre klo

Jag har sprungit med min Garmin FR 305 i många år nu och gps`en fungerar "klockrent" även i skogen 😀

Mäter alltid i skogen, banlängderna står ju på kartan och det är kortaste vägen sedan kan man se hur bra man lyckas med det. Och kör man bara obanat eller stigar så får man lägga ev bortförklaringar i kommentars fältet varför det gick på en viss tid, man

Eric, det där med armrörelse är inget jag hittat på om det är vad du tror, har för mig att det var ett svar (från "garmin") på någon tråd på forums.garmin.com. det som skrevs var "rekomenderar att ha den i en ficka pga allgoritm för armens rörelse inte f

Jag registrerar alla mina utomhuslöppass med GPS. Jag växlar mellan min Garmin FR305:a och träningsappar i telefonen. Ibland använder jag båda. Har hållt på så sedan 2005. Det har nog blivit några tusen pass. Jag springer med förkärlek i skogen men många

Simklockorna använder en accelerationssensor, samma som fotpoddar använder f.ö.
Det har ingenting med gps att göra.

Klockorna mäter gpspositionen varje sekund eller mer sällan. Det ska till en väldigt konstig löpstil om den hinner registrera en bakåtrör

Jag sprang Black River Run 100 miles som gick både i skog och på öppna fält, delvis inne i stan under broar och uppför trappor på en slinga om 16 km. Jag tror min GPS-klocka diffade i snitt 200-300 meter per varv. Upplever inte att Garmin alls har särskil

Använder man mobiltelefon med träningsapp så kan man lätt verifiera GPS-mottagningen genom att ladda ned en GPS-statusapp. Jag använder t.ex. "GPS Status".

Skriver under på Mikaels erfarenheter - min referens är 305:an - oavsett terräng. Telefonen funkar som komplement eller i brist på annat men är ofta mindre exakt. Så även om jag har med telefon så kör jag alltid med klockan också. Visst finns det en felma

Armens bakåtrörelse i löpning? Skulle vilja se den löpare som för armen snabbare bakåt än vad kroppen färdas framåt.

En skidåkares armrörelser bli typ högre fart framåt och stilla ref marken & satelliterna i bakåtrörelsen. Ungefär. En simmares handrörels

12