Quote from Guest on 29 March 2010, 20:35Hej!
Lite försnack
nu har löpsäsongen kommit igång på allvar för mig. Efter jämförelsevis många mil på skidor är det nu joggingskor som gäller.
Skidor är för övrigt helt underbar konditionsträning. Det känns som om min hjärta - lunga kapacitet blivit uth
Hej!
Lite försnack
nu har löpsäsongen kommit igång på allvar för mig. Efter jämförelsevis många mil på skidor är det nu joggingskor som gäller.
Skidor är för övrigt helt underbar konditionsträning. Det känns som om min hjärta - lunga kapacitet blivit uth
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 20:45Ingen av dem! Det går inte att räkna ut maxpulsen, den måste du testa fram under smärtsamma former. Sök på maxpuls i forumet och du kommer att hitta tusen inlägg om detta! Lycka till!
Ingen av dem! Det går inte att räkna ut maxpulsen, den måste du testa fram under smärtsamma former. Sök på maxpuls i forumet och du kommer att hitta tusen inlägg om detta! Lycka till!
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 20:54Kör ett Body Step-pass. Har ni inte maxpuls efter sista låten i nya programmet får ni det aldrig.
220 minus åldern stämmer inte alls på mig, ligger betydligt högre.
Kör ett Body Step-pass. Har ni inte maxpuls efter sista låten i nya programmet får ni det aldrig.
220 minus åldern stämmer inte alls på mig, ligger betydligt högre.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 20:58Som sagt, ingen av dem. Alla formler är lika otillförlitliga, du måste testa.
Som sagt, ingen av dem. Alla formler är lika otillförlitliga, du måste testa.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 21:12Löpning är bra under skidsäsongen, inte bara för att underhålla löpningen. Man sträcker lite på sig också när man springer, vilket även ger lite bättre teknik i skidåkningen.
Och jag köpte pulsklocka när jag märkte att oavsett hur mycket jag tränade så b
Löpning är bra under skidsäsongen, inte bara för att underhålla löpningen. Man sträcker lite på sig också när man springer, vilket även ger lite bättre teknik i skidåkningen.
Och jag köpte pulsklocka när jag märkte att oavsett hur mycket jag tränade så b
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 21:32Jag är övertygad om att det är mycket bättre än åldersformeln, för att inte tala om roligare. 🙂
Stig, om du räknade med 220-ålder är det inte så konstigt att du kom upp i din beräknade maxpuls efter 3 minuters uppvärmning.
Jag tycker personligen att p
Jag är övertygad om att det är mycket bättre än åldersformeln, för att inte tala om roligare. 🙂
Stig, om du räknade med 220-ålder är det inte så konstigt att du kom upp i din beräknade maxpuls efter 3 minuters uppvärmning.
Jag tycker personligen att p
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 21:48Nja, jag satte den till 180, men efter ett tag var den 186. Och då hade jag bara uppvärmningsfart. Jag har aldrig passerat det värdet någonsin. Så jag tror min maxpuls ligger i närheten av 186.
OK, en gång var den på 207, dvs 113% av max, men det tror ja
Nja, jag satte den till 180, men efter ett tag var den 186. Och då hade jag bara uppvärmningsfart. Jag har aldrig passerat det värdet någonsin. Så jag tror min maxpuls ligger i närheten av 186.
OK, en gång var den på 207, dvs 113% av max, men det tror ja
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 21:55Det finns förslag på formler för maxpulsberäkning i Outsides Marathonbilaga. Åtminstone någon av dem gav rimligt värde.
Det finns förslag på formler för maxpulsberäkning i Outsides Marathonbilaga. Åtminstone någon av dem gav rimligt värde.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 22:44Rimligt för vem?
Alla är individer och maxpulsen varierar därför med mycket annat än ålder!
Rimligt för vem?
Alla är individer och maxpulsen varierar därför med mycket annat än ålder!
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 23:02Har man tillräckligt många formler att välja mellan så är chansen statistiskt sett ganska stor att någon av dem ska råka stämma hyfsat för en själv. Problemet är att man måste veta sin riktiga maxpuls för att välja rätt formel, men om man redan vet maxpul
Har man tillräckligt många formler att välja mellan så är chansen statistiskt sett ganska stor att någon av dem ska råka stämma hyfsat för en själv. Problemet är att man måste veta sin riktiga maxpuls för att välja rätt formel, men om man redan vet maxpul