Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMäta sträckan
You need to log in to create posts and topics.

12

En fråga som säkert han behandlats här tusen gånger:

Hur tillförlitlig är uppmätningen av sträckan här på funbeat/google maps? Någon som har jämfört sin runda med GPS eller liknande? Vore intressant att veta då jag fram tills nu tagit för givet att det

tycker den är ok - min runda blir 5,88 den är uppmätt med bil till 5,8

Om bilen inte är kalibrerad mot en känd uppmätt sträcka så ska du veta att bilen inte är att lita på. Då litar jag mycket mer på en kartmätning. Byt bil och jämför en sträcka så får du se.

Om du är osäker på sträckan du springer så måste du självklart gå och köpa en Garmin 305 eller 405. Du kommer inte att ångra dig. 🙂

Har funderat på det. Det finns risk att jag gör det när nästa lön kommer. =D

Gör det, man blir lycklig av nya saker. Sitter och tittar på en cykel till, behöver nog ha en racer också. 🙂

Sofia, klart du ska ha en GPS.
En stor fördel är också att man inte är så strikt bunden (om man nu är så petig med sträckor och tider) till dom banor man mätt upp och sparat i Funbeat.
Innan jag hade min 405:a så kändes det så hopplöst om man sprang en ge

Jag har en sträcka på 3.2 km som jag mätt med cykeldator, bilens trippmätare, Garmin 305 och kartfunktionen på jogg.se samt kartfunktionen på Lantmäteriets hemsida. Sträckan blir 3.2 km med samtliga mätsätt. Mätaren på cykeln och bilen slår om med cirka 2

jag håller just på att lära mig använda nike+ sportband, mäter också sträcka och hastighet och sånt...
verkar vara rätt festlig.

Peter: allright jag köper en.

12