Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMagen ur funktion efter varje hår …
You need to log in to create posts and topics.

Min mage krånglar alltid efter att motionerat speciellt efter ett hårt cykelpass.
Lite jobbigt och undrar nu varför det blir så här. Finns det någon som skulle kunna ge mig ett svar på detta så vore jag jättetacksam:)

Ät middag efteråt.

beskriv vad du äter och dricker före, under och efter passet, så ska vi amatörläkare komma med kloka åsikter.

Jag äter mjölkfri mat och jag ka gå ner i vikt så jag äter bara sund mat. Gi mat. Med lite fullkornris eller pasta. Mycket sallad, fibrer för just magen från apoteket. Men det hjälper ju inte. 🙁

Känner mig så svag när jag inte få bukt på detta. Få inte

Glömde under passet dricker jag herbalife H3o som jag tål energi dryck som jag måste inta för att orkar under mitt motionspass. Banan och proteinkaka från herbalife ! Innan stadig frukost som är mjölkfri yoggi och Paulins Musli utan tillsats socker och bä

Att köra någon diet och samtidigt träna är ofta ingen bra kombination. Du bör äta efter träningen.

Knäckebröd och havregryn. Så får du mycket mindre problem.

Försök med ett 2hrs pass direkt på morgonen utan att äta något innan.
Bara vatten i flaskan och max en banan under passet.

Det också ... som Gazzah föreslår

Mycket fiber är ingen hit före träning eller långpass. Många magar tål dessutom fiber dåligt - det fungerar inte alls lika för alla.

Testa att minska fibermängden och ät snällare mat, dvs lättsmält, sista timmarna. Eller jämt.