Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumRidningMagmusklerna Det Viktigaste Av Al …
You need to log in to create posts and topics.

För att bli en bra ryttare måste man ha en bra sitts, men en bra sitts kommer inte gratis. Många års hård träning, inte bara på hästen utan också is tyrkehallen ger resultat som man vill ha. Lätta övningar som t ex helt vanliga sit-ups gör underverk. Gör

ja det stämmer jättebra, och det är inte ens jobbigt, gör det innan ni lägger er is ängen på kvällen:) 😉

Ja det stämmer...har varken bra balans eller sits utan vältränade magmuskler...det e verkligen jätteviktigt...När man inte ridit på¨ett tag och sedan ska komma igång igen är det ju oftast magen som träningsvärken sätter sig i...ajaja...det känns spec. när

joo, man skulle ju kunna behööva stärka dem lite, de har "försvunnit" sedan man slutade rida från 2 ggr/vecka till en gång varannan vecka. Som tur är rider man ju iaf en gång/vecka nu ; )

Vad tror ni om "core"-träning? Är ju mycket mage, men också rygg, "sidomuskler", och en hel massa balans. Borde vara kanonbra. Ska testa det. 🙂

Core är suveränt, inte bara för ridning. För alla överallt 🙂

/Stina som borde "cora" mer!

Det är kanon om man vill bli stabil i sina mag- och ryggmuskler. Core är bra på så vis att det tränar de små musklerna också och inte bara de stora ytliga. Just stabiliteten är ju väldigt viktig i ridningen!

/Ida, ryttare och coreinstruktör

Hur gör man med benen egentligen? De tar slut på tok för fort, speciellt om man har en väldigt trögstartad häst och glömmer piskan...

Hittat en maskin på gymmet där man drar isär och ihop benen, och den fungerar nog på rätt muskler, men har ni några andr

Utfall är riktigt bra träning:
http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBLunge.html

Håller med föregående talare...utfall är riktigt bra. Annars kan jag rekommendera spinning...jag kör spinning 2-3 gånger i veckan och mina ben brukar inte tröttna när jag rider. Är ju ingen nackdel med bra flås när man rider heller, och det får man också