Quote from Funbeat user on 13 May 2007, 19:01Trevlig länk där Stina, var lätt att se vilken muskel som gör vad osv. Finemang.. Det var "skänkelmuskeln" jag tänkte på, tror det är denna: http://www.exrx.net/Muscles/Adductors.html
Fanns med några bra övningar också.
Eller ja, kom just på att man inte
Trevlig länk där Stina, var lätt att se vilken muskel som gör vad osv. Finemang.. Det var "skänkelmuskeln" jag tänkte på, tror det är denna: http://www.exrx.net/Muscles/Adductors.html
Fanns med några bra övningar också.
Eller ja, kom just på att man inte
Quote from David Lagerberg on 15 May 2007, 11:41Har man rätt kontroll och vinkel i höfterna/sitsen behövs mycket lite framåtdrivande skänkel. Det kommer med kunskapen, rida är inte lätt...
Jag kompletterar ridningen med pilates och pump, det tycker jag ger mig optimala resultat.
Har man rätt kontroll och vinkel i höfterna/sitsen behövs mycket lite framåtdrivande skänkel. Det kommer med kunskapen, rida är inte lätt...
Jag kompletterar ridningen med pilates och pump, det tycker jag ger mig optimala resultat.
Quote from Funbeat user on 8 January 2008, 19:11Såg att ni skrivit lite om core... Min undran är vad det är, vet att det är bra för stabiliteten i bålen, men hur tränar man, vad gör man??
Såg att ni skrivit lite om core... Min undran är vad det är, vet att det är bra för stabiliteten i bålen, men hur tränar man, vad gör man??
Quote from Jan Lundquist on 9 January 2008, 08:30Plankan symboliserar Core för mig.
Plankan symboliserar Core för mig.
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 14:08plankan är lysande om man har alla bålstabilisernade muskler inkoplade, men tyvärr är den en dålig värdemätare på om man har dem inkoplade eller inte. eftersom det går aldeles utmärkt att stå i plankan med andra muskle
plankan är lysande om man har alla bålstabilisernade muskler inkoplade, men tyvärr är den en dålig värdemätare på om man har dem inkoplade eller inte. eftersom det går aldeles utmärkt att stå i plankan med andra muskle
Quote from Jan Lundquist on 9 January 2008, 14:58Oj.. Det får du gärna utveckla, om du kan så att en ingenjör förstår 😉
Oj.. Det får du gärna utveckla, om du kan så att en ingenjör förstår 😉
Quote from Alva Nordin on 9 January 2008, 15:02När jag säger core så menar jag de djupa magmusklerna, de som sköter våran hållning och stabiliserar överkroppen. På mitt gym har vi pass som heter "core control", det är 30-minuters pass där man tränar just dessa muskler, jättebra att köra före eller eft
När jag säger core så menar jag de djupa magmusklerna, de som sköter våran hållning och stabiliserar överkroppen. På mitt gym har vi pass som heter "core control", det är 30-minuters pass där man tränar just dessa muskler, jättebra att köra före eller eft
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 15:19egentligen är det bara meckanik så det är inte så svårt att förstå.
vad man är ute efter i core träning är att få en muskel som heter transversus abdominis och ett gäng muskler som heter multifidis att arbeta.
desa sitter allra inners och alla närmas ry
egentligen är det bara meckanik så det är inte så svårt att förstå.
vad man är ute efter i core träning är att få en muskel som heter transversus abdominis och ett gäng muskler som heter multifidis att arbeta.
desa sitter allra inners och alla närmas ry
Quote from Jan Lundquist on 9 January 2008, 16:56Okej Jessica, jag tror jag förstår, och jag tror jag vet hur skillnaden käns också när man gör plankan.
Okej Jessica, jag tror jag förstår, och jag tror jag vet hur skillnaden käns också när man gör plankan.
Quote from Funbeat user on 11 January 2008, 18:34Tack för svaren! Ska försöka gå på ett pass och kolla hur det är!
Tack för svaren! Ska försöka gå på ett pass och kolla hur det är!