Quote from Funbeat user on 11 January 2008, 18:37har man gjort plankan med rätt muskelr länge och sen pga skada gör den fel så känner man skilnaden. samma sak åt andra hållet. har man gjort den fel men fått igång rätt muskulatur så känner man skilnad.
tror dock att det är svårt att veta bara på rak arm
har man gjort plankan med rätt muskelr länge och sen pga skada gör den fel så känner man skilnaden. samma sak åt andra hållet. har man gjort den fel men fått igång rätt muskulatur så känner man skilnad.
tror dock att det är svårt att veta bara på rak arm
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 01:14Kanonbra tråd 🙂
Jag har själv en tendens att svanka för mycket i sadeln eller att bli för kutryggig (svårt att göra båda samtidigt 😛 ) så jag måste tänka mycket på att sträcka upp mig i sadeln (den berömda silvertråden...). Samtidigt så ska man ju int
Kanonbra tråd 🙂
Jag har själv en tendens att svanka för mycket i sadeln eller att bli för kutryggig (svårt att göra båda samtidigt 😛 ) så jag måste tänka mycket på att sträcka upp mig i sadeln (den berömda silvertråden...). Samtidigt så ska man ju int
Quote from Björn Eriksson on 23 January 2008, 07:52Jag brukar säga till mina elever att rida som om de hade ett rep som går från navlen, genom kroppen och ut ur ryggen och att någon går och drar i repet.
Förstår ni hur jag menar?
Eller att man är beredd på att få ett knytnävsslag i magen.Utan bålstabili
Jag brukar säga till mina elever att rida som om de hade ett rep som går från navlen, genom kroppen och ut ur ryggen och att någon går och drar i repet.
Förstår ni hur jag menar?
Eller att man är beredd på att få ett knytnävsslag i magen.
Utan bålstabili
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 12:53det är inte ett särskilt bra sätt att spänna bålen på att dra in naveln, då det hämmar andningen.
lägg händerna i midja och tryck in dem hårt. knuffa sedan ut händerna med hjälp av magmuskulaturen.
då har du hittat rött muskulatur samt får plats med tarm
det är inte ett särskilt bra sätt att spänna bålen på att dra in naveln, då det hämmar andningen.
lägg händerna i midja och tryck in dem hårt. knuffa sedan ut händerna med hjälp av magmuskulaturen.
då har du hittat rött muskulatur samt får plats med tarm
Quote from Funbeat user on 2 February 2008, 00:29Faktum var att på en kurs för Peter Lindell (upplärd i den "gamla" skolan o kompis med Nätterqvist d. ä.) så gjorde man den bästa halten genom att suga in naveln. Bästa halterna jag har gjort har varit genom att följa det rådet och på det viset på höften
Faktum var att på en kurs för Peter Lindell (upplärd i den "gamla" skolan o kompis med Nätterqvist d. ä.) så gjorde man den bästa halten genom att suga in naveln. Bästa halterna jag har gjort har varit genom att följa det rådet och på det viset på höften
Quote from Funbeat user on 2 February 2008, 00:36va själv elev till hans georg och han talade aldrig om just att suga in naveln.
va själv elev till hans georg och han talade aldrig om just att suga in naveln.
Quote from Funbeat user on 2 February 2008, 00:42Jessica: "va själv elev till hans georg och han talade aldrig om just att suga in naveln."
Bara så det inte blir missförstånd - jag pratade inte om att suga in naveln för hållningens skull.. jag pratade enbart om det i avseende att vi fick ett tips att g
Jessica: "va själv elev till hans georg och han talade aldrig om just att suga in naveln."
Bara så det inte blir missförstånd - jag pratade inte om att suga in naveln för hållningens skull.. jag pratade enbart om det i avseende att vi fick ett tips att g
Quote from Funbeat user on 2 February 2008, 00:46okej.
okej.
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 20:08bra tråd. Jag har tänkt på en sak.
Jag är på en ridskola är det mest yngre tjejer med ponnyer som rider. Flera av dem tävlar på SM-nivå ändå är jag nästan säker på att väldigt få av dem nästan nånsinn eller iallafall väldigt sällan tänker på hur dom sjä
bra tråd. Jag har tänkt på en sak.
Jag är på en ridskola är det mest yngre tjejer med ponnyer som rider. Flera av dem tävlar på SM-nivå ändå är jag nästan säker på att väldigt få av dem nästan nånsinn eller iallafall väldigt sällan tänker på hur dom sjä
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 20:14och ändå är påverkar minsta lilla man gör i sadeln hästen.
nej du har rätt. få tänker så. väldigt många slarvar också med hästens grundträning.
och ändå är påverkar minsta lilla man gör i sadeln hästen.
nej du har rätt. få tänker så. väldigt många slarvar också med hästens grundträning.