Quote from Guest on 25 November 2007, 22:38Sedan ett tag tillbaks har jag fått ett löparbekymmer, när jag är ute och springer så blir jag "nödig".
Vilket jag har förstått inte är ovanligt, men kan man göra något åt det? Jag skulle vilja springa lite lopp igen (innan problemen började sprang jag
Sedan ett tag tillbaks har jag fått ett löparbekymmer, när jag är ute och springer så blir jag "nödig".
Vilket jag har förstått inte är ovanligt, men kan man göra något åt det? Jag skulle vilja springa lite lopp igen (innan problemen började sprang jag
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 22:48det finns massor av olika anledningar till att det blir så.
en utav dem är att när man anstränger sig så börjar man andas rätt med diafragman, när diafragman arbetar så masserar den tarmarna och ökar på funktionen av dem
lösninge på det problemet är att a
det finns massor av olika anledningar till att det blir så.
en utav dem är att när man anstränger sig så börjar man andas rätt med diafragman, när diafragman arbetar så masserar den tarmarna och ökar på funktionen av dem
lösninge på det problemet är att a
Quote from Jonas Täng on 26 November 2007, 09:31Problemet sitter också ganska mycket mellan öronen, i alla fall på mig. VET man att efter två kilometer är det dags så är det en självuppfyllande profetia. Ibland kan man koppla ihop det med en särskild plats på rundan. (Tänk på hundarna som började dregl
Problemet sitter också ganska mycket mellan öronen, i alla fall på mig. VET man att efter två kilometer är det dags så är det en självuppfyllande profetia. Ibland kan man koppla ihop det med en särskild plats på rundan. (Tänk på hundarna som började dregl
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 08:44Hej!
Har hört att många som utövar uthållighetstävlingar såsom enduro och långdistanslöpning har dessa problem. En kompis som ska åka Novemberkåsan till helgen i enduro fick tipset av en gammal VM-åkare. Använd Imodium. Hellre det än att behöva stanna ell
Hej!
Har hört att många som utövar uthållighetstävlingar såsom enduro och långdistanslöpning har dessa problem. En kompis som ska åka Novemberkåsan till helgen i enduro fick tipset av en gammal VM-åkare. Använd Imodium. Hellre det än att behöva stanna ell
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 09:22Jag har också det här problemet. För mig har det varit i 2 olika omgångar. I början vilket antagligen berodde på att hag var dåligt tränad. Då behövde jag gå på toa, nr. 2, så fort jag sprungit en bit och ddet var antagligen bara tarmarna som startade. J
Jag har också det här problemet. För mig har det varit i 2 olika omgångar. I början vilket antagligen berodde på att hag var dåligt tränad. Då behövde jag gå på toa, nr. 2, så fort jag sprungit en bit och ddet var antagligen bara tarmarna som startade. J
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 09:31Detta har diskuterats i en annan tråd (http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=120534) - och jag hoppas verkligen att ni har mer lättlösta (hrm) problem än så här!
Min mage gillar inte alltid heller löpning, men andra dagar så känns den
Detta har diskuterats i en annan tråd (http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=120534) - och jag hoppas verkligen att ni har mer lättlösta (hrm) problem än så här!
Min mage gillar inte alltid heller löpning, men andra dagar så känns den
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 12:39Jo, jag vet att detta diskuterats förr. Men jag hoppades bara att det skulle dyka upp något till passligt svar. Många lider ju av det här och därför hoppades jag att någon skulle ha nått bra tips..
Men det är väl bara att fortsätta fösöka sig fram. Löpn
Jo, jag vet att detta diskuterats förr. Men jag hoppades bara att det skulle dyka upp något till passligt svar. Många lider ju av det här och därför hoppades jag att någon skulle ha nått bra tips..
Men det är väl bara att fortsätta fösöka sig fram. Löpn
Quote from j sollerman on 27 November 2007, 13:19jag har också problem med magen, så de är nog inte bara kvinnor.
jag har också problem med magen, så de är nog inte bara kvinnor.
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 13:37Man får se till att tajma löpningen med att gå på muggen innan! (TTT :-))
Men ibland händer det ju att det bara låter *blorp* och så måste man vända hemåt snarast möjligt! (innan det är för sent!)Jag provade imodium mot diarré en gång, det var ingen hö
Man får se till att tajma löpningen med att gå på muggen innan! (TTT :-))
Men ibland händer det ju att det bara låter *blorp* och så måste man vända hemåt snarast möjligt! (innan det är för sent!)
Jag provade imodium mot diarré en gång, det var ingen hö
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 14:07Hmm.. Jo, det är ju så att jag annars också har lite problem men magen. Normalt är den väldigt trög. Jag kan inte bestämma när jag ska gå heller utan får se till att gå när jag blir nödig. Jobbigt.
Hmm.. Jo, det är ju så att jag annars också har lite problem men magen. Normalt är den väldigt trög. Jag kan inte bestämma när jag ska gå heller utan får se till att gå när jag blir nödig. Jobbigt.