Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMagproblem, lösning efterlyses?
You need to log in to create posts and topics.

12

Tidigare under säsongen efter ett låååångt uppehåll i löpningen fick jag också lite magproblem. Inte precis som beskrivs här utan mer magknip efter löppasset följt av lös mage.

En teori jag hade var att jag hade för tajta byxor som klämde åt under löpnin

Jag har också haft sådana problem några gånger! Gemensamt (för alla utom en gång) har varit att det har kommit i slutet av löprundan. Jag tolkar det som att det är ngt som tränas upp det som så mycket annat. Däremot så är det jobbigt nu på vintern. Buskag

Jag har aldrig haft detta bekymmer, tack o lov, inte ens under min första och enda halvmara (so far), trots nervositet.

Men jag dricker kaffe innan jag ska ge mig ut, för att underlätta fettförbränningen, och kontentan har då blivit ett toabesök inom en

Det är mest mina vänner som lider av min mage. . . . .

Håller med Sylvia - en balja starkt svart kaffe eller två någon timme innan så hinner man "bli av med skiten" innan man ger sig ut 😉

Sedan rekommenderas en vettig diet. En gång stack jag ut och sprang på eftermiddagen på påskafton, efter typ4-5 kokta ä

Sist jag sprang in till centrala Stockholm fick jag världens "toalettnödighetsanfall" precis när jag var vid Rålambshovsparken. Jättekul! (t-) Visste att det finns en toalett (skitäcklig!!!) vid Stadshuset (måste springa hela Norrmälarstrand) och jag tog

Anna-Karin: jag tog med den gamla tråden ifall du inte hade sett den, men jag håller med, mer tips är alltid bra!

Kaffe låter ju som en bra variant, det ska genast prövas. Fast jag vill ju ha en massa mjölk i...

Kanske har det börjat pga jag haft några magkatarrer iår, som slagit ut magen? Fast problemen har inte kommit i direkt samband med detta.

Har provat kaffevarienten, hjälper inte, tyvärr.

Psykiskt, jo det kanske det är till viss del, men min mentala över

Jaha, det kanske inte finns några univerisallösningar? 🙁

12