Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMagsmärtor efter utmattning
You need to log in to create posts and topics.

12

Efter att ha tömt mig rejält på ett långpass förra veckan med efterföljande frossa och illamående så fick jag rejäla magsmärtor på natten efter passet.
Trots mitt illamående proppade jag i mig en ganska rejäl middag ca en timme efter passet och allt kände

Jag har inte en susning och det finns säkert tusen faktorer. Om det hade hänt mig så hade jag försökt att skriva ned träningsdagen utförligt så att jag lättare hade kunnat att spåra källan om det händer igen. Om det återkommer så tror jag även att en läka

Peter, det är nog inte konstigt att det tar 24 timmar för kroppen att bli normal efter ett riktigt ansträngande pass. Ansträngande i förhållande till din egen bakgrund, alltså. Det tog ett tag för mig att hämta mig efter Lidingöloppet, tex.

Magknip av fö

Nu spekulerar jag vilt men eftersom du jämför med Magnecyl, åt/drack du mycket sura saker, tex sportdryck som ofta innehåller mycket citronsyra? Kolsyrat, citrusfrukter mm.

Det var defintivt inte magknip pga för mycket mat, det var snarare tom mage då smärtorna var som värst. Det man direkt tänker på är överskott av magsyra.
Jag åt och drack inget ovanligt denna dag alls. Under passet tot jag bara en coca cola och efteråt li

Inressant ämne, jag har varit med om liknande händelser varav jag ena gången tagit ut mig till max under ett lopp och den andra gången hade en intensiv träningsvecka i ryggen.
Jag trodde först att det var magsjuka då alla symtomen pekade på det men jag mi

Som jag har förstått det så kan utmattning/överträning ge magproblem men det finns också tusen andra saker. Peter verkar att ha koll på sin träning, har säkert fungerande rutiner och därför försökte jag att inte gissa alltför vilt 🙂

Både jag och systern har haft samma upplevelse efter att ha sprungit riktigt långt. Det är som att man är så tömd på näring och energi att när man stoppar i sig något hinner det knappt nå magsäcken innan det absorberas av kroppen. Det säger bara slurp, un

@maria -- härligt med lite kreativt nytänkande. Återkommer du med resultatet?

Jag tror minsann att jag och min syster är ett något begränsat urval för att kunna dra några statistiskt säkerställda slutsatser. Jag ser för mig en större studie, gjord av några ambitiösa studenter, och jag hade då inte velat befatta mig med det insamlad

12