Quote from Guest on 29 September 2010, 14:39Cykelsverige måste agera, frågan är vad som är mest effektivt och hur vi får ut budskapet utan att få det vänt mot oss.
Syftet måste vara att få fram en diskussionen kring riskerna kring motionscykling och bilisters beteende mot cyklister. Alla vi som re
Cykelsverige måste agera, frågan är vad som är mest effektivt och hur vi får ut budskapet utan att få det vänt mot oss.
Syftet måste vara att få fram en diskussionen kring riskerna kring motionscykling och bilisters beteende mot cyklister. Alla vi som re
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 14:49---
Finns det något mer produktivt vi kan göra och som inte spär på aggressionerna mellan cyklister - bilister?
---Nej.
Edit: Det är dags att samla några stenar för slumpmässiga stenskott.
---
Finns det något mer produktivt vi kan göra och som inte spär på aggressionerna mellan cyklister - bilister?
---
Nej.
Edit: Det är dags att samla några stenar för slumpmässiga stenskott.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 14:58Jag tror vi måste förklara oss. Om och om och om igen. Till viss del handlar faktiskt om just cykelbanor eller inte cykelbanor. Till viss del handlar det om att många cyklister har ett väldigt stort ego och vägrar hålla åt sig där det faktiskt går. Till v
Jag tror vi måste förklara oss. Om och om och om igen. Till viss del handlar faktiskt om just cykelbanor eller inte cykelbanor. Till viss del handlar det om att många cyklister har ett väldigt stort ego och vägrar hålla åt sig där det faktiskt går. Till v
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 14:58"Edit: Det är dags att samla några stenar för slumpmässiga stenskott."
Låter kontraproduktivt. Har man inga vettiga synpunkter kan man släppa tangentbordet tack! :@ (ursäkta mitt brutala svar)
"Edit: Det är dags att samla några stenar för slumpmässiga stenskott."
Låter kontraproduktivt. Har man inga vettiga synpunkter kan man släppa tangentbordet tack! :@ (ursäkta mitt brutala svar)
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 15:01Skiter fullständigt i ditt brutala svar.
Skiter fullständigt i ditt brutala svar.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 15:29Hej
Funderar på om man skulle göra tvärtom, ställa cykeln och ta bilen på en bestämd dag.
Nu är jag lantis så jag har ingen större egen erfarenhet av trängselproblematiken, men jag antar att om en del av cyklistsverige tog bilen skulle det bli en hel del
Hej
Funderar på om man skulle göra tvärtom, ställa cykeln och ta bilen på en bestämd dag.
Nu är jag lantis så jag har ingen större egen erfarenhet av trängselproblematiken, men jag antar att om en del av cyklistsverige tog bilen skulle det bli en hel del
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 15:30Man kan nog känna ett visst behov av att uttrycka hur arg man är i ord, men stenkastning på riktigt är som sagt inte vad jag kallar konstruktivt.
Cyklister har ett problem. Någonstans gick vi från att färdas på fordon till att betraktas som ett mellanting
Man kan nog känna ett visst behov av att uttrycka hur arg man är i ord, men stenkastning på riktigt är som sagt inte vad jag kallar konstruktivt.
Cyklister har ett problem. Någonstans gick vi från att färdas på fordon till att betraktas som ett mellanting
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 15:31Jag håller med dig Robert, och det är klart att man också ska kontakta berörda politiker, jobba med opinionsbildning genom insändare mm, men som jag ser det finns ingen motsägelse till att även göra något som skapar uppmärksamhet och diskussion, speciellt
Jag håller med dig Robert, och det är klart att man också ska kontakta berörda politiker, jobba med opinionsbildning genom insändare mm, men som jag ser det finns ingen motsägelse till att även göra något som skapar uppmärksamhet och diskussion, speciellt
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 15:38Det vore ju kul om SCF gjorde något.
Det vore ju kul om SCF gjorde något.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 16:25"En follow-up idé till manifestationen skulle kunna vara att sätta upp en enkel webbsite eller sida på facebook där man kan ladda ner templates till insändare och debattartiklar, tips till vad motionscyklister ska kika på i sin stad och kontakta kommunen
"En follow-up idé till manifestationen skulle kunna vara att sätta upp en enkel webbsite eller sida på facebook där man kan ladda ner templates till insändare och debattartiklar, tips till vad motionscyklister ska kika på i sin stad och kontakta kommunen