Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelManifestation mot domen mot Andre …
You need to log in to create posts and topics.

Klart att SCF miste agera. En sån här dom drabbar alla som tränar och tävlar i en cykelklubb. Eller ska vi ligga i belgisk kedja på cykelbanorna i villaområdena med lekande barn?

Om man är villig att betala 500 Kr så kan man anmäla sig själv, helst hela klubben vid nästa träning (om de är villiga att ta risken) för att dränka rättssystemet i anmälningar om "förseelse mot trafikordningen".

Videoinspelning vid utfarten från Jönköpi

Japp, intressant å se hur VR agerar i detta.

Jag provade nyss att ringa Andreas Grass för att fråga om han ville ta emot en peng till advokatkostnader. Tyvärr ingen som svarade.

Tja dom har nog sitt på det torra... visst VR är varken tävling eller uppvisning men jag skulle vara förvånad om dom inte söker tillstånd...

"
Tävling på väg

84 § Tävling eller uppvisning med fordon, eller där sådana trafikanter som avses i 1 kap. 4

Är VR en "uppvisning med fordon"?

Att blanda in Vätternrundan tror jag inte är relevant. De har sökt och fått tillstånd att arrangera motionslopp på aktuella bansträckningar.

I det du citerade så står det "...föreskrifter som utöver trafikreglerna behövs...".
"Utöver trafikreglerna" bör betyda att först och främst gäller vanliga trafikregler och även ytterligare föreskrifter. Att de har sökt tillstånd betyder inte att lagen sl

Vi får väl gå till polisen och anmäla oss själva efter varje träningspass så tar det nog skruv.

Har han haft advokat? I så fall borde han fått rådgivning om vad han borde sagt i rätten.
Förhoppningsvis överklagar han.