Quote from Rasmus Olsson on 29 September 2010, 16:27Klart att SCF miste agera. En sån här dom drabbar alla som tränar och tävlar i en cykelklubb. Eller ska vi ligga i belgisk kedja på cykelbanorna i villaområdena med lekande barn?
Klart att SCF miste agera. En sån här dom drabbar alla som tränar och tävlar i en cykelklubb. Eller ska vi ligga i belgisk kedja på cykelbanorna i villaområdena med lekande barn?
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 16:29Om man är villig att betala 500 Kr så kan man anmäla sig själv, helst hela klubben vid nästa träning (om de är villiga att ta risken) för att dränka rättssystemet i anmälningar om "förseelse mot trafikordningen".
Videoinspelning vid utfarten från Jönköpi
Om man är villig att betala 500 Kr så kan man anmäla sig själv, helst hela klubben vid nästa träning (om de är villiga att ta risken) för att dränka rättssystemet i anmälningar om "förseelse mot trafikordningen".
Videoinspelning vid utfarten från Jönköpi
Quote from Rasmus Olsson on 29 September 2010, 16:31Japp, intressant å se hur VR agerar i detta.
Japp, intressant å se hur VR agerar i detta.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 16:45Jag provade nyss att ringa Andreas Grass för att fråga om han ville ta emot en peng till advokatkostnader. Tyvärr ingen som svarade.
Jag provade nyss att ringa Andreas Grass för att fråga om han ville ta emot en peng till advokatkostnader. Tyvärr ingen som svarade.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 16:48Tja dom har nog sitt på det torra... visst VR är varken tävling eller uppvisning men jag skulle vara förvånad om dom inte söker tillstånd...
"
Tävling på väg84 § Tävling eller uppvisning med fordon, eller där sådana trafikanter som avses i 1 kap. 4
Tja dom har nog sitt på det torra... visst VR är varken tävling eller uppvisning men jag skulle vara förvånad om dom inte söker tillstånd...
"
Tävling på väg
84 § Tävling eller uppvisning med fordon, eller där sådana trafikanter som avses i 1 kap. 4
Quote from ellen olsson on 29 September 2010, 16:50Är VR en "uppvisning med fordon"?
Är VR en "uppvisning med fordon"?
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 16:52Att blanda in Vätternrundan tror jag inte är relevant. De har sökt och fått tillstånd att arrangera motionslopp på aktuella bansträckningar.
Att blanda in Vätternrundan tror jag inte är relevant. De har sökt och fått tillstånd att arrangera motionslopp på aktuella bansträckningar.
Quote from Camilla Höög on 29 September 2010, 16:53I det du citerade så står det "...föreskrifter som utöver trafikreglerna behövs...".
"Utöver trafikreglerna" bör betyda att först och främst gäller vanliga trafikregler och även ytterligare föreskrifter. Att de har sökt tillstånd betyder inte att lagen sl
I det du citerade så står det "...föreskrifter som utöver trafikreglerna behövs...".
"Utöver trafikreglerna" bör betyda att först och främst gäller vanliga trafikregler och även ytterligare föreskrifter. Att de har sökt tillstånd betyder inte att lagen sl
Quote from Lars Ekegård on 29 September 2010, 17:13Vi får väl gå till polisen och anmäla oss själva efter varje träningspass så tar det nog skruv.
Vi får väl gå till polisen och anmäla oss själva efter varje träningspass så tar det nog skruv.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 17:16Har han haft advokat? I så fall borde han fått rådgivning om vad han borde sagt i rätten.
Förhoppningsvis överklagar han.
Har han haft advokat? I så fall borde han fått rådgivning om vad han borde sagt i rätten.
Förhoppningsvis överklagar han.