Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelManifestation mot domen mot Andre …
You need to log in to create posts and topics.

Är det inte kommunerna som har hand om trafikmiljön inne i tätorterna och "vägnätet" har Trafik(säkerhets)verket hand om?

Edit har tydligen ideer om namnbyte.

TSV har inte funnits på länge. Det slogs ihop med Vägverket och nu har Vägverket och Banverket slagits ihop till Trafikverket.

På sikt kanske vi bara får en statlig myndighet - Verket. 😉

Är Domen rätt?

Saknar "lagen" stöd för att döma bilister som:

A) Kör om trots risker för medtrafikanter?
B) Avviker från olycksplats
C) Underlåter särskild hänsyn till oskyddade trafikanter?

Grass borde rimligtvis anmäla åklagaren för att inte haft fler punkter i åtalet.

Inte för att det hjälper men man kan ju tokcykla fram och tillbaka här tills frustrationen lägger sig:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=Sankt+m%C3%A5nsgatan+7H+lund+&sll=37.0625,-95.677068&sspn=30.875284,64.423828&ie=UTF8&hq=&h

Ännu roligare blir det om man vänder sig om och ser att Skånetrafikens buss har parkerat på vänster sida i körriktningen. Men det kanske är enkelriktat?

Edit: Nix - det är inte enkelriktat.

Jag är intresserad av att veta om någon har gjort något av det som har skrivits här.
Finns det en Facebook sida, organisation som har startats eller annat rörelse?

Hej Emil.

"Nu åkte ju gubben direkt till farbror blå och förklarade vad som hade hänt och varför han inte stannat, därför är det inte smitning. Hade han däremot åkt hem och kollat på antikrundan på tv hade det varit ett annat läge."

Ja så skulle man kun

En sak till som jag förundras över är detta som föraren av fordonet uppgav under rättegången.

"Bilisten säger att A blev påkörd för att han ville bli påkörd."

Detta tolkar jag som att bilisten körde på cyklisten med vilja och inget annat. Och hur kan ma

P.
Kan inte hålla med mer.