Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 16:27Är det inte kommunerna som har hand om trafikmiljön inne i tätorterna och "vägnätet" har Trafik(säkerhets)verket hand om?
Edit har tydligen ideer om namnbyte.
Är det inte kommunerna som har hand om trafikmiljön inne i tätorterna och "vägnätet" har Trafik(säkerhets)verket hand om?
Edit har tydligen ideer om namnbyte.
Quote from ellen olsson on 1 October 2010, 16:32TSV har inte funnits på länge. Det slogs ihop med Vägverket och nu har Vägverket och Banverket slagits ihop till Trafikverket.
På sikt kanske vi bara får en statlig myndighet - Verket. 😉
TSV har inte funnits på länge. Det slogs ihop med Vägverket och nu har Vägverket och Banverket slagits ihop till Trafikverket.
På sikt kanske vi bara får en statlig myndighet - Verket. 😉
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 17:11Är Domen rätt?
Saknar "lagen" stöd för att döma bilister som:
A) Kör om trots risker för medtrafikanter?
B) Avviker från olycksplats
C) Underlåter särskild hänsyn till oskyddade trafikanter?
Är Domen rätt?
Saknar "lagen" stöd för att döma bilister som:
A) Kör om trots risker för medtrafikanter?
B) Avviker från olycksplats
C) Underlåter särskild hänsyn till oskyddade trafikanter?
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 19:05Grass borde rimligtvis anmäla åklagaren för att inte haft fler punkter i åtalet.
Grass borde rimligtvis anmäla åklagaren för att inte haft fler punkter i åtalet.
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 19:08Inte för att det hjälper men man kan ju tokcykla fram och tillbaka här tills frustrationen lägger sig:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=Sankt+m%C3%A5nsgatan+7H+lund+&sll=37.0625,-95.677068&sspn=30.875284,64.423828&ie=UTF8&hq=&h
Inte för att det hjälper men man kan ju tokcykla fram och tillbaka här tills frustrationen lägger sig:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=Sankt+m%C3%A5nsgatan+7H+lund+&sll=37.0625,-95.677068&sspn=30.875284,64.423828&ie=UTF8&hq=&h
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 20:37Ännu roligare blir det om man vänder sig om och ser att Skånetrafikens buss har parkerat på vänster sida i körriktningen. Men det kanske är enkelriktat?
Edit: Nix - det är inte enkelriktat.
Ännu roligare blir det om man vänder sig om och ser att Skånetrafikens buss har parkerat på vänster sida i körriktningen. Men det kanske är enkelriktat?
Edit: Nix - det är inte enkelriktat.
Quote from Lena O on 6 December 2010, 10:46Jag är intresserad av att veta om någon har gjort något av det som har skrivits här.
Finns det en Facebook sida, organisation som har startats eller annat rörelse?
Jag är intresserad av att veta om någon har gjort något av det som har skrivits här.
Finns det en Facebook sida, organisation som har startats eller annat rörelse?
Quote from Funbeat user on 8 December 2010, 15:46Hej Emil.
"Nu åkte ju gubben direkt till farbror blå och förklarade vad som hade hänt och varför han inte stannat, därför är det inte smitning. Hade han däremot åkt hem och kollat på antikrundan på tv hade det varit ett annat läge."
Ja så skulle man kun
Hej Emil.
"Nu åkte ju gubben direkt till farbror blå och förklarade vad som hade hänt och varför han inte stannat, därför är det inte smitning. Hade han däremot åkt hem och kollat på antikrundan på tv hade det varit ett annat läge."
Ja så skulle man kun
Quote from Funbeat user on 8 December 2010, 23:12En sak till som jag förundras över är detta som föraren av fordonet uppgav under rättegången.
"Bilisten säger att A blev påkörd för att han ville bli påkörd."
Detta tolkar jag som att bilisten körde på cyklisten med vilja och inget annat. Och hur kan ma
En sak till som jag förundras över är detta som föraren av fordonet uppgav under rättegången.
"Bilisten säger att A blev påkörd för att han ville bli påkörd."
Detta tolkar jag som att bilisten körde på cyklisten med vilja och inget annat. Och hur kan ma
Quote from Funbeat user on 9 December 2010, 15:31P.
Kan inte hålla med mer.
P.
Kan inte hålla med mer.