Quote from Rasmus Olsson on 30 September 2010, 10:29Anders, men det visste ju inte föraren, då han inte stannade. Andreas KUNDE ådragit sig svåra skador. Det är därför man ska stanna för att kontrollera eventuell skada som uppkommit. Det har föraren underlåtit sig att göra.
Tänk om Andreas förlorat medvet
Anders, men det visste ju inte föraren, då han inte stannade. Andreas KUNDE ådragit sig svåra skador. Det är därför man ska stanna för att kontrollera eventuell skada som uppkommit. Det har föraren underlåtit sig att göra.
Tänk om Andreas förlorat medvet
Quote from Camilla Höög on 30 September 2010, 10:32Med "innan bilisten hade kört utom synhåll" så menar jag att bilisten såg (i backspegeln) att Andreas sprang runt och var ilsk för att ha blivit påkörd och då gissade att han mådde tillräckligt bra.
Med "innan bilisten hade kört utom synhåll" så menar jag att bilisten såg (i backspegeln) att Andreas sprang runt och var ilsk för att ha blivit påkörd och då gissade att han mådde tillräckligt bra.
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 10:33Jag hoppas och antar att domen kommer överklagas .
Vem vill/ bör betala en bra advokat ?
Jag hoppas och antar att domen kommer överklagas .
Vem vill/ bör betala en bra advokat ?
Quote from ellen olsson on 30 September 2010, 10:34Anders: Han var ju bilist så alltså använde han inte backspegeln. 😉
Anders: Han var ju bilist så alltså använde han inte backspegeln. 😉
Quote from Rasmus Olsson on 30 September 2010, 10:34Ok, Anders, då är jag med.
Ok, Anders, då är jag med.
Quote from Camilla Höög on 30 September 2010, 10:44Det står inte utom rimligt tvivel att det kan ha gått till på det sättet och det är väldigt lätt för bilisten att hävda något sånt om ord står mot ord.
Det står inte utom rimligt tvivel att det kan ha gått till på det sättet och det är väldigt lätt för bilisten att hävda något sånt om ord står mot ord.
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 16:04Mottrafikanternas hat grundar sig i den egna oförmågan att kunna cykla i +50 km/h och vara vältränad.
Mottrafikanternas hat grundar sig i den egna oförmågan att kunna cykla i +50 km/h och vara vältränad.
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 16:47Känna sig som en kung med en cykel och blockera bilar ska inte belönas
Känna sig som en kung med en cykel och blockera bilar ska inte belönas
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 16:50Det sorgliga är att åklagare inte sätter åt ofoget att stryka oskyddade trafikanter vid omkörningar. Där finns en del att ta tag i.
Det sorgliga är att åklagare inte sätter åt ofoget att stryka oskyddade trafikanter vid omkörningar. Där finns en del att ta tag i.
Quote from Funbeat user on 30 September 2010, 17:43Var har ni läst domen? Eller har ni läst tidningarna? Om ni har läst domen någonstans på nätet så kan ni väl hänvisa till var ni hittat den. Själv har jag bara hittat diverse tidningar som skrivit om det. Jag tycker det är bättre att läsa domen där båda p
Var har ni läst domen? Eller har ni läst tidningarna? Om ni har läst domen någonstans på nätet så kan ni väl hänvisa till var ni hittat den. Själv har jag bara hittat diverse tidningar som skrivit om det. Jag tycker det är bättre att läsa domen där båda p