Quote from Guest on 14 May 2012, 10:56Grunnar lite på vilken målsättning som är rimlig för mig på Stockholm Marathon...
Sprang min första mara förra året på 3.39. Var nog egentligen alldeles för dåligt uthållighetstränad (pga div skador) med bara ca 5-6 riktiga långpass innan. Gjorde då mile
Grunnar lite på vilken målsättning som är rimlig för mig på Stockholm Marathon...
Sprang min första mara förra året på 3.39. Var nog egentligen alldeles för dåligt uthållighetstränad (pga div skador) med bara ca 5-6 riktiga långpass innan. Gjorde då mile
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 11:06Jag skulle lätt sikta på 3:10-3:20 med din kapacitet.
Jag skulle lätt sikta på 3:10-3:20 med din kapacitet.
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 11:29Jag är i princip samma sits. Gjorde 1:31:24 på Halvmara för några veckor sen, och 40:26 på milen. Ska springa Sthlm Marathon för första gången och har egentligen ingen aning om hur snabbt jag kan springa. Mitt första mål var 3:45, men börjar väl snegla ne
Jag är i princip samma sits. Gjorde 1:31:24 på Halvmara för några veckor sen, och 40:26 på milen. Ska springa Sthlm Marathon för första gången och har egentligen ingen aning om hur snabbt jag kan springa. Mitt första mål var 3:45, men börjar väl snegla ne
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 11:30Sikta på 3:15, finns farthållare för den tiden och känn efter 30km hur det känns, om det känns jobbigt bara att hänga på farthållaren, om det känns ok är det väl bara att öka.
3.30 är alldeles för lågt mål
Sikta på 3:15, finns farthållare för den tiden och känn efter 30km hur det känns, om det känns jobbigt bara att hänga på farthållaren, om det känns ok är det väl bara att öka.
3.30 är alldeles för lågt mål
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 12:37Att ta rygg på farthållarna för 3.15 låter faktiskt som en riktigt klok idé. Hade inte tänkt på det. Vilken är nästa tid för farthållarna? 3.30?
Å andra sidan: 3.15, vilken km-hastighet blir det? 4.37 min/km... herregud... i fyra mil...
Måste nog jobba
Att ta rygg på farthållarna för 3.15 låter faktiskt som en riktigt klok idé. Hade inte tänkt på det. Vilken är nästa tid för farthållarna? 3.30?
Å andra sidan: 3.15, vilken km-hastighet blir det? 4.37 min/km... herregud... i fyra mil...
Måste nog jobba
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 14:09Tänk på att farthållarna inte startar i varje startled. Här kommer lite info om farthållarna.
Starttid 12.00
Planerad sluttid 3.00. En farthållare startar i grupp B och en i grupp C.
Planerad sluttid 3.15. Två farthållare startar i grupp B och två i grup
Tänk på att farthållarna inte startar i varje startled. Här kommer lite info om farthållarna.
Starttid 12.00
Planerad sluttid 3.00. En farthållare startar i grupp B och en i grupp C.
Planerad sluttid 3.15. Två farthållare startar i grupp B och två i grup
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 15:14funderar på samma fråga själv, vilken tid ska jag satsa på...
Gjorde 3:36 förra året med infektion i kroppen vilket verkligen pajade uthåligheten.I år så har jag långpass varje helg sedan december (undantaget 1 där jag var sjuk) och gjorde precis 1:28
funderar på samma fråga själv, vilken tid ska jag satsa på...
Gjorde 3:36 förra året med infektion i kroppen vilket verkligen pajade uthåligheten.
I år så har jag långpass varje helg sedan december (undantaget 1 där jag var sjuk) och gjorde precis 1:28
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 08:48Det enda som hotar en bra tid är du själv. Du är i kanonform, om du släpper på för tidigt kommer andra halvan bli kämpig och km tiderna rinna iväg.
Öppna långsamt! Vid 30km är glykogen depåerna slut och loppet börjar på allvar. Har du då tidigare forcer
Det enda som hotar en bra tid är du själv. Du är i kanonform, om du släpper på för tidigt kommer andra halvan bli kämpig och km tiderna rinna iväg.
Öppna långsamt! Vid 30km är glykogen depåerna slut och loppet börjar på allvar. Har du då tidigare forcer
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 09:01Kör även grisjobbiga marafartspass. T.ex 3x5 km i marafart, 1 km joggvila mellan seten. Exklusive upp o nedjogg.
Kör även grisjobbiga marafartspass. T.ex 3x5 km i marafart, 1 km joggvila mellan seten. Exklusive upp o nedjogg.
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 09:28Jag kan bara tala för min egen lilla erfarenhet när det gäller att springa marathon (har gjort 3 hittills) och har aldrig lyckats få ut min kapacitet (enligt tabellerna) på ett marathon.
Jag har gjort 41:20 på milen och 1:35:05 på halvmaran, och ändå har
Jag kan bara tala för min egen lilla erfarenhet när det gäller att springa marathon (har gjort 3 hittills) och har aldrig lyckats få ut min kapacitet (enligt tabellerna) på ett marathon.
Jag har gjort 41:20 på milen och 1:35:05 på halvmaran, och ändå har