Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMaran på 3h vs LL på 2:15?
You need to log in to create posts and topics.

Förhållandet mellan styrkan i motor och muskler är individuellt.
En del har lätt för att trumma på på asfalt men dör lätt i backarna i LL. Andra tvärtom. Hur funkar du? Hur tränar du?

Om man ska jämföra LL och StM så får man även ta hänsyn till vädret, skulle LL gå på sommarn i 30 grader och StM på hösten i 10-15 grader tror jag vi skulle se fler under 3h än under 2:15 på LL.

Själv gjort LL på 2:13:45 i höstas (185cm/87kg) och har som

Det låter som om LL på 2:15 är enklare (mindre svårt?) än Sthlm Marathon på 3 timmar. De flesta verkar överens om detta... men att det också handlar om typ av träning.

Jag satsar på långpass på asfalt och inslag av snabbdistans/intervaller under våren, f

Lycka till med bakningen. Bullar, bröd, eller kanske kringlor? 😉

Man får nog lägga in en vikt-faktor här. Ni som säger att det är lättare med LL, hur många av er väger över 80kg? Jag tycker sub3 låter enklare för mig.

Fixar du maran sub 3 fixar du LL sub 2:15 utan att träna specifikt på LL (backar o sånt) det är jag ganska övertygad om.

maran på 3h är något svårare. Enligt min erfarenhet som på maran var några år sedan. Det är efter 30 km som maran börjar på riktigt..

Det är ju faktiskt skillnad på maror. Så är t ex Berlin och Rotterdam väsentligt mer lättsprunget än Stockholm och New York. Lidingöloppet däremot har däremot variation så tillvida att är det hög fin höstluft och torrt underlag så är det optimalt jämfört

Maran svårare. 67 kg:)

Håller helt med de som säger att maran på 3 timmar är tuffare än 2.15 på LL.

De dryga 2 minuter på milen som det handlar om i skillnad, 42.40 respektive 45 blankt i snitt, tror jag gör rätt mycket för de flesta löpare som ligger i de trakterna.