Quote from Guest on 24 February 2007, 22:44Möjligen en dum/knivig fråga:
Kan man som 40-åring på ett år gå från 0 (d.v.s. helt otränad och överviktig) till 42 km? Eller krävs det en viss "människo-typ"?
Ni anar kanske ett visst sug efter STORA utmaningar? Ni anar rätt 😉
Möjligen en dum/knivig fråga:
Kan man som 40-åring på ett år gå från 0 (d.v.s. helt otränad och överviktig) till 42 km? Eller krävs det en viss "människo-typ"?
Ni anar kanske ett visst sug efter STORA utmaningar? Ni anar rätt 😉
Quote from Lena Bjerlöw on 24 February 2007, 22:54klart det är gött med stora utmaningar! Jag tror det kan gå! Men när menar du otränad, för det kan du knappast va nu så mkt som du springer. När började du springa?
klart det är gött med stora utmaningar! Jag tror det kan gå! Men när menar du otränad, för det kan du knappast va nu så mkt som du springer. När började du springa?
Quote from Funbeat user on 24 February 2007, 23:04Jag började med powerwalks i september 06 för att sedan lägga in löpinslag i oktober...... nej, jag börjar ju inte från scratch IDAG.....men rent teoretiskt alltså 🙂
Det är en häftig tanke.......Paris.....Köpenhamn......familjen, skorna och jag! Skulle
Jag började med powerwalks i september 06 för att sedan lägga in löpinslag i oktober...... nej, jag börjar ju inte från scratch IDAG.....men rent teoretiskt alltså 🙂
Det är en häftig tanke.......Paris.....Köpenhamn......familjen, skorna och jag! Skulle
Quote from Funbeat user on 25 February 2007, 08:57Jag tror att man kan gå från noll till marathon på 1 år.
Svårigheten ligger kanske i att behålla motivationen och att få vara frisk och undvika skador.
I verkligheten tar man ju inte detta i ett steg, utan istället utvärderar man efterhand. Om man klara
Jag tror att man kan gå från noll till marathon på 1 år.
Svårigheten ligger kanske i att behålla motivationen och att få vara frisk och undvika skador.
I verkligheten tar man ju inte detta i ett steg, utan istället utvärderar man efterhand. Om man klara
Quote from Martin Trygg on 26 February 2007, 08:34Jag gick från noll löpning till marathon på ett år. Men då var jag iof inte otränad på något sätt innan utan hade en rätt schyst grundkondition (från cykling och diverse olika konditionspass).
Viktigt dock att skynda långsamt, jag fick problem med hälsen
Jag gick från noll löpning till marathon på ett år. Men då var jag iof inte otränad på något sätt innan utan hade en rätt schyst grundkondition (från cykling och diverse olika konditionspass).
Viktigt dock att skynda långsamt, jag fick problem med hälsen
Quote from Andreas Rickman on 26 February 2007, 09:45Jag gick också upp till maraton på ett år. Inte heller oförberedd utan hade en bra grundkondition i botten.
Jag tittade en del på maraton.se`s maratonprogram och tog efter en del.
Ökade på löpintensiteten från 2 ggr till 4 ggr/vecka med olika distanser oc
Jag gick också upp till maraton på ett år. Inte heller oförberedd utan hade en bra grundkondition i botten.
Jag tittade en del på maraton.se`s maratonprogram och tog efter en del.
Ökade på löpintensiteten från 2 ggr till 4 ggr/vecka med olika distanser oc
Quote from Funbeat user on 26 February 2007, 10:02Jag vet en som gick från 0 till maraton på 3 månader. Iofs en 20-årig kille, men helt otränad var han. Och han tog sig runt utan skador...
Jag vet en som gick från 0 till maraton på 3 månader. Iofs en 20-årig kille, men helt otränad var han. Och han tog sig runt utan skador...
Quote from Camilla Höög on 26 February 2007, 20:33Att klara av ett marathon är inga problem. Hur man klarar av det är en helt annan fråga 🙂
Tid, återhämtning...Förra året sprang den mest långsamma kvinnan Stockholm Marathon på 6.04.29. Det ger ca 7 km/h...vilket är mycket snabb gångtakt.
Vad siktar
Att klara av ett marathon är inga problem. Hur man klarar av det är en helt annan fråga 🙂
Tid, återhämtning...
Förra året sprang den mest långsamma kvinnan Stockholm Marathon på 6.04.29. Det ger ca 7 km/h...vilket är mycket snabb gångtakt.
Vad siktar
Quote from antti5303@gmail.com on 26 February 2007, 21:13Du kan klara det!
Jag tränade inte i närheten av din mängd inför triathlons ironmandistans. Har iofs ingen övervikt. Men den fixar du lätt på ett år med din ambition. Var bara uppmärksam på kroppens signaler så du inte skadar dig.
Du kan klara det!
Jag tränade inte i närheten av din mängd inför triathlons ironmandistans. Har iofs ingen övervikt. Men den fixar du lätt på ett år med din ambition. Var bara uppmärksam på kroppens signaler så du inte skadar dig.
Quote from Lena Bjerlöw on 26 February 2007, 21:18Anders P, whaat? Gjorde du en IronMan utan en massa föreberedande träning? Wow...Hur pallade du det?
Jag vill också lyckas göra en IronMan (woman? 🙂 ) nån gång, men de lär ta 10 år o träna upp! hehe
Anders P, whaat? Gjorde du en IronMan utan en massa föreberedande träning? Wow...Hur pallade du det?
Jag vill också lyckas göra en IronMan (woman? 🙂 ) nån gång, men de lär ta 10 år o träna upp! hehe